Business Signature БРОЙ /// Мениджър 05/25
Когато бизнесът започва от сърцето
Създадохме bebo с любов и устрем да запазим доверието в българското, споделя Рилка Петкова, управител на „Аванс“
Когато бизнесът започва от сърцето

Създадохме bebo с любов и устрем да запазим доверието в българското, споделя Рилка Петкова, управител на „Аванс“


Госпожо Петкова, един от най-емоционалните и устойчиви проекти, които развива вашата компания, е bebo. Какво мотивира навлизането ви в този нов пазарен сегмент?
Участието ми в създаването на марката bebo е най-личният и вдъхновяващ професионален проект за мен. Вече 10 години успешно развиваме bebo в различни категории – мокри кърпички, бебешка и детска козметика, консумативи и еко препарати. В основата на нашата философия стои безкомпромисна грижа за бебешката кожа и за дома. Като майка на близнаци осъзнах колко е важно продуктите, които използваме за децата си, да са натурални и с максимално изчистен състав. Създадохме bebo с любов и устрем да запазим доверието в българското.
Какво е важно да притежава един лидер, който балансира между бизнес цели и социална отговорност?
Вярвам, че лидерството съчетава визия, постоянство и човечност. За нас ключът към успеха се гради върху доверие. Благодарна съм на основателя на компанията – Николай Умников, човека, който повярва в мен, даде ми възможност да развия потенциала си и подкрепи всяка моя идея. Именно тази подкрепа е основата на моята дългогодишна отдаденост и привързаност към „Аванс“. В годините успяхме да изградим сърцат екип от професионалисти, обединени от ценностите ни за отговорен бизнес. С течение на времето се убедих, че в основата на всяко успешно начинание стои мотивацията на колегите ми. Научих се да делегирам, да се доверявам и да давам пространство за изява – и това доведе до стабилност и устойчив растеж.
Как от грижата за най-малките се роди стремежът към създаване на екологична серия продукти?
Като родител вярвам, че продуктите за грижата за дома трябва да бъдат не само ефективни, но и напълно безопасни за бебето и семейството. Това ни вдъхнови за създаването на екосертифицирана линия почистващи и перилни препарати – без аромати, без агресивни съставки, – които щадят кожата и околната среда. Гордеем се, че създаваме решения за дома с любов към планетата, като използваме силата на натуралните съставки.
Какви инициативи развивате в компанията с ангажимент за устойчиво бъдеще?
Уверени сме, че всеки малък избор оставя следа. Затова разработихме 100% биоразградими мокри кърпички bebo и инвестирахме в иновативни производствени линии. Работим с биоразградими материали и внедряваме решения за намаляване на отпадъците чрез устойчиви опаковки и продукти. Стремим се да минимизираме въглеродния отпечатък, като използваме енергийно ефективни технологии и оптимизирани логистични процеси. Вярвам, че доверието на родителите се изгражда с постоянство и прозрачност. Затова всяка стъпка в развитието на марката е внимателно обмислена – от иновативните формули и съставки до опаковките и производствения процес.
Стратегическо решение в тази посока беше създаването на собствено производство на мокри кърпички в родния град на компанията – Габрово. Така гарантираме висок контрол върху качеството и гъвкавост спрямо новите пазарни нужди. „Аванс“ е компания с дух на семеен бизнес – с лично отношение, приемственост и отговорност към всяко взето решение. Убедени сме, че това е основата на дългосрочното развитие – с грижа към хората и с пример за децата ни, които да продължат нашата мисия.
Какви са вашите планове за развитието на bebo и къде виждате мястото ѝ в бъдеще?
Нашата цел е да продължим да създаваме иновативни продукти с безкомпромисно качество за българските деца и семейства. Гордеем се, че bebo е носител на множество награди, които спечелихме през последните години у нас и зад граница. Екипът ни е устремен към излизане на марката на международната сцена и затвърждаване репутацията на качественото българско производство. Вярваме, че с устойчив подход, иновация и автентичен характер ще продължим да градим доверие у нас и отвъд.
Какво е важно според вас да остане във фокуса на бъдещите лидери, насочени към отговорен бизнес?
Според мен е важно да се фокусират върху последователност, отговорност и уважение към ценностите, за да създадат и развиват устойчив бизнес. Опитът ми в „Аванс“ ме научи, че успехът идва, когато съчетаваш упоритост с гъвкавост, а ръстът е траен тогава, когато е движен от етика и стремеж към реална стойност – както за хората, така и за бъдещето. Вярвам, че именно бизнесите с автентичност, сплотен екип и смелост да запазят човешките ценности ще оставят трайна следа както в България, така и на международно ниво.
Рилка Петкова е част от екипа на „Аванс“ от 2008 г. През годините допринася за развитието на всички ключови звена в компанията. Днес тя е управител на фирмата с 27-годишна история в дистрибуцията на качествени български и вносни продукти и над 140 души екип в цялата страна. С образование в сферата на стопанското управление и с дълбоко разбиране за хората и процесите Рилка изгражда мостове между стратегическото мислене и човешкия подход в бизнеса. Тя е водеща фигура в създаването на българската марка за натурална грижа за бебето и дома bebo. Ръководи развитието ѝ с отдаденост, личен почерк и визия за бизнес растеж.
|
Ключови думи
bebo
козметика
качество
иновативни продукти