Business Signature БРОЙ /// Мениджър 05/25
Ритейл по мярка
Имаме над 1,5 млн. клиенти седмично и всеки един от тях за нас е важен и специален. Именно поради тази причина фокусът ни е да се развиваме в посока персонализация, казва Теодора Арапоглу, директор „Маркетинг“ в „Kaufland България“
Ритейл по мярка

Имаме над 1,5 млн. клиенти седмично и всеки един от тях за нас е важен и специален. Именно поради тази причина фокусът ни е да се развиваме в посока персонализация, казва Теодора Арапоглу, директор „Маркетинг“ в „Kaufland България“


Какви са основните предизвикателства в текущия потребителски климат?
Динамиката в потребителските нагласи през последните години е по-интензивна от всякога. Клиентите днес са по-информирани, взискателни и ориентирани към стойността – търсят не само добри цени, но и високо качество, устойчивост и ангажираност от страна на марките. Най-голямото предизвикателство пред нас като търговец е да бъдем не просто конкурентни, а и релевантни – да отговаряме на тези очаквания с постоянство, прозрачност и иновации.
Kaufland Card вече е на три години. Какво показват данните от програмите за лоялност?
Много сме горди с нашата лоялна програма, защото с нея осигуряваме много ползи за клиентите ни и усилията ни са оценени. Интересът към Kaufland Card остава изключително висок – над 2 милиона българи вече са наши лоялни клиенти. Kакто знаем, не само регистрациите в една лоялна програма са от значение, а и самата използваемост – където също отчитаме високи резултати, – над 1 млн. клиенти месечно използват активно картата.
Това е показателно, че програмата е ясна, лесна за ползване и носи реална добавена стойност. Успехът ѝ не е само в отстъпките, а в цялостната ни стратегия за надграждане на клиентското преживяване – игри с награди, допълнителни партньорски предложения и фокус върху развитието на персонализирания подход.
Какви ползи са натрупали потребителите в рамките на тези три години?
През тези три години потребителите са спестили значителни суми чрез ексклузивните предложения и седмичните оферти, достъпни само с Kaufland Card и индивидуализирани според предпочитанията им. Освен това чрез допълнителните ни активности – игри, томболи и партньорства с други брандове – те получиха стойност отвъд традиционните покупки. Не на последно място дигиталната карта улеснява и ускорява процеса на пазаруване. Само за последната година имаме близо 50 реализирани кампании и игри, в които клиентите могат да участват за различни награди – уикенди за двама, ваучери за пазаруване в нашите филиали или в обекти на наши партньори, билети за кино, както и различни материални награди.
Една от последните ни активности е свързана с рождения ден на нашата родна марка „Брей!“, 5 години вкус на българско, която е насочена изцяло към връщането на хората към традициите и българските обичаи. Имаме и десетки партньорски предложения с ексклузивни оферти, като сред тях са такива с Hippoland, Shell, CCC, Pulse Fitness, SoPharmacy, Gift come true и др.
Как планирате да развивате и надграждате Kaufland Card?
Това, което клиентът все повече очаква от нас като ритейлър, е индивидуалният подход към него. Ние имаме над 1,5 млн. клиенти седмично и всеки един от тях за нас е важен и специален. Именно поради тази причина фокусът ни е да се развиваме в посока персонализация с имплементирането на все повече AI базирани инструменти. Така ставаме все по-бързи и може да достигнем до клиента лесно, като отговаряме на неговите очаквания за индивидуалност.
Вашата собствена марка „Брей!“ вече е на пет години. Какъв е интересът към нея?
Линията „Брей!“ от самото ѝ създаване се превърна в любима марка за нашите клиенти. За пет години асортиметът ѝ вече включва над 150 продукта, произведени от българи за българи по традиционни рецепти. Това е нашият отличителен български вкус. Съвсем наскоро три от бестселърите ни спечелиха награда от потребителите за Избран продукт на годината за 2025 г. Това са лютеница едросмляна пикантна, натурален сок от ябълка и баницата ни с тиква. „Брей!“ се наложи като марка, която предлага висококачествени български продукти на достъпни цени. Клиентите я припознават като автентична и надеждна, защото зад нея стоят реални местни производители и рецепти с традиционен вкус.
Само за миналата година отчетохме 20% увеличение в продажбите на продукти „Брей!“, което превръща бранда в най-бързо растящата собствена марка на българския пазар. Найценното е доверието, с което се ползва сред клиентите ни.
Какви са плановете ви за нейното развитие?
Ще продължим да разширяваме портфолиото на „Брей!“ с нови продуктови категории, базирани на потребителското търсене и сезонността. Планирали сме през 2025 г. още 17 нови артикула. Работим и по разширяване на партньорствата с локални производители. Вярваме, че подкрепата към българската икономика е от ключово значение. За пет години удвоихме броя на българските производители и доставчици, които осигуряват продукцията, като към настоящия момент те са 55. В същото време се стремим към устойчиво производство. Всички производители на плодове и зеленчуци „Брей!“ притежават международните сертификати GLOBAL G.A.P и GRASP, а продукцията им минава през многостепен контрол на качеството, включително анализи за над 700 пестицида.
Теодора Арапоглу е директор „Маркетинг“ в „Kaufland България“, където ръководи стратегическите инициативи, свързани с изграждането на брандове, потребителската лоялност и развитието на собствените марки на компанията. Има над 20 години опит в сферата на търговията и Retail бизнеса. Завършила е СУ „Св. Климент Охридски“, има магистърска степен по подбор и управление на персонала.
|
Ключови думи
Kaufland
Kaufland Card
Брей
потребители
потребителски навици
търговия на дребно
търговци