Силата на семейния бизнес

Имаме дългосрочна перспектива за бизнеса. Ангажирани сме не само с текущия успех, но и с устойчивото развитие на компанията

Автор:

Кръстина Йорданова

Силата на семейния бизнес

Силата на семейния бизнес

Имаме дългосрочна перспектива за бизнеса. Ангажирани сме не само с текущия успех, но и с устойчивото развитие на компанията

Силата на семейния бизнес
quotes

Ако се обърнете назад към 30-годишната история на TVT, кои бяха ключовите фактори и решения, които ви позволиха да развиете бизнеса си от малка семейна фирма до компанията, която е днес?

Ваня Тодорова: Динамиката на ежедневието рядко ни позволява да се обръщаме назад. Всички научени уроци, натрупан опит и споделени преживявания сме трансформирали и въплътили в ценностите на нашата компания, които живеем днес. А когато се обръщаме назад към началото, то е, за да споделим отново устрема и вярата, че всяка една голяма цел има малка първа стъпка. В основата на визията ни за бизнес винаги е стоял стремежът да променяме нагласите на хората, за да ги пробудим към нови възможности. Този мотив ни е позволил да изградим стратегически партньорства и да се позиционираме стабилно на пазара.

Отчитаме също като ключов фактор в успеха ни и засиления интерес към различните решения и комбинативното мислене. Ето защо решението за експанзия и постигане на национално покритие се случи като естествено продължение на тази визия.

Как реагирате на новите тенденции и промени в индустрията за опаковки и автоматизация?

Тодор Тодоров: В TVT сме ангажирани да следим новите тенденции в индустрията, тъй като вярваме, че иновациите са от съществено значение за нашето развитие. Посещаваме форуми и изложения, където търсим да научим повече за най-новите течения и процеси. Редовно провеждаме анализи на вътрешния пазар и възприемчивостта му към устойчиви опаковки, автоматизация на производствените линии и внедряване на интелигентни технологии. Осигуряваме обучения на нашия екип, за да бъде в крак с новите технологии и методи на работа, което ни позволява да се адаптираме към пазарната обстановка. Също така работим в тясно сътрудничество с нашите партньори, за да обменяме опит и да внедряваме най-добрите практики в индустрията.

Слушаме с внимание нашите клиенти, за да се погрижим за техните нужди и да ги подкрепим с решения, отговарящи на променящите се изисквания на пазара. Това проактивно отношение ни позволява не само да сме гъвкави към промените, но и да бъдем лидери в индустрията.

С какъв фокус разширявате портфолиото, логистичната база и мрежата си от партньори?

Тодор Тодоров: Стремим се да разширим портфолиото си с персонализирани решения, които предлагат добавена стойност на нашите клиенти. И с този фокус градим всяко ново партньорство и черпим нови знания и опит. Инвестираме в модернизация на нашата логистична инфраструктура, за да подобрим ефективността и скоростта на доставките. Това включва оптимизация на складовите процеси, внедряване на нови технологии за управление на веригата на доставки и разширяване на нашите складови мощности, за да можем да отговорим на нарастващото търсене.

Един от най-големите проблеми пред опаковъчната индустрия е внедряването на устойчиви иновации. Как отговаряте на тези изисквания?

Ваня Тодорова: Предлагаме решения, които включват използването на материали с вложен рециклиран продукт. Активно работим за намаляване на използвания материал, генериран по време на опаковъчния процес, като предлагаме различни комбинации на индустриална опаковка. Чрез иновации, сътрудничество и образование се стремим да отговорим на изискванията за устойчивост и да допринесем за по-добро бъдеще за опаковъчната индустрия.

Кои технологии и решения ще бъдат от решаващо значение в следващите години?

Тодор Тодоров: Както във всяка индустрия, така и в опаковъчната развитието на нови биоразградими и рециклируеми материали ще бъде от съществено значение. Потребителите все повече търсят опаковки, които са екологични, и компаниите ще трябва да отговорят на тези изисквания, за да останат конкурентоспособни. Също така съществуващите директиви и политики, насочени към намаляване на пластмасовите отпадъци, ще подтикнат компаниите да търсят алтернативни опаковъчни решения.

Преходът към кръгова икономика, при която материалите се използват повторно и се минимизира отпадъкът, ще бъде друг приоритет. Очакваме също внедряването на автоматизация в производствените и опаковъчните процеси да заема челно място в плановете на повечето компании.

Какви са предимствата и предизвикателствата да ръководите компанията заедно? Как съчетавате ролите си като семейство и бизнес партньори и кой е предпочитаният от вас стил лидерство в компанията?

Ваня Тодорова: Ръководенето на бизнеса заедно ни носи удоволствие. От 30 години ние работим заедно, рамо до рамо и в променлив, но устойчив баланс постигаме общите си цели. Ние сме два допълващи се елемента от едно цяло, имаме различни силни страни и това ни помага да ръководим заедно. Силната връзка и доверието помежду ни помагат в работата. Знаем, че можем да разчитаме един на друг, което улеснява вземането на решения и управлението на конфликти. Единността на ценностите ни също е от голяма полза, тъй като пренасяме ценностите на семейството в работната среда, което създава положителна и подкрепяща работна атмосфера. Това насърчава екипната работа и взаимопомощ между колегите, което е от съществено значение за успеха на компанията.

Като семейни партньори имаме дългосрочна перспектива за бизнеса. Ангажирани сме не само с текущия успех, но и с устойчивото развитие на компанията. Като предизвикателства най-честото затруднение, което срещаме, е разделянето на личния и професионалния живот. Понякога е трудно да се намери време за личните отношения предвид бизнес ангажиментите. Нашият предпочитан стил на лидерство е основан на сътрудничество и отворена комуникация. Стремим се да създадем среда, в която всеки член на екипа се чувства ценен и чут. Вярваме, че добрата комуникация и екипната работа са ключови за успеха на компанията. Насърчаваме инициативността, като даваме възможност на нашите служители да изразяват идеи и активно да участват в процесите на вземане на решения. 

TVT е компания с 30-годишна история в индустрията на опаковките. Основана през 1993 г. като малък семеен бизнес от семейство Тодорови, TVT започва дейност като специализирана търговска фирма за продажба на полиетиленови пликове. С постоянен труд, ангажираност, лично отношение и изграждане на доверие TVT успява да разрасне своя бизнес в цялата страна, като разширява портфолиото си с продукти, услуги и технологии за широк кръг от индустрии.