Най-богатите олимпийски състезатели, според сп. „Forbes”

Най-богатите олимпийски състезатели, според сп. „Forbes”

В XXX Олимпийски игри в Лондон участват над 10 000 спортисти от 204 държави. Болшинството от тях имат сравнително скромни спонсорски контракти, получават минимални възнаграждения от федерациите си и дори работят, за да си осигурят месечни доходи. Но има и такива, които са успели да си извоюват многомилионни спонсорства и летят със собствени самолети. Могат да си го позволят, защото по оценка на американското сп. „Forbes” Топ 20 на най-високоплатените олимпийци са заработили за миналата година общо 448 млн. долара. Представяме ви първите 10 от тях.

N1

Роджър Федерер

54,3 млн. долара

Тази година Федерер стана победител на Уимбълдън за седми път. Шампионските титли обаче не са най-големият източник на доходи за Федерер. От тях той спечелил общо 9,3 млн. долара. Значителната сума от 44 млн. долара е от рекламни договори - с Nike, Rolex, Wilson, Credit Suisse, Gillette, Mercedes-Benz и др. Останалият 1 млн. е от хонорари за поява на различни мероприятия.

N2

Леброн Джеймс

53 млн. долара

След първата си титла в NBA Леброн стана една от най-привлекателните звезди в баскетбола за рекламодателите. С него сключиха договори McDonald's, Coca-Cola, State Farm, Dunkin' Donuts и най-вече Nike, която му плаща 15 млн. годишно за участия в рекламни клипове и присъствие при откриване на магазини на марката в различни точки на планетата.

N3

Коби Брайънт

52,3 млн. долара

Партньорът на Леброн в рекламните договори с Nike, Коби Брайънт получава една от най-високите заплати в NBA. Е, вярно, след локаута му, възнаграждението му от 25,2 млн долара годишно падна с 5 млн, но както става ясно, това не се е отразило сериозно на доходите му.

N4

Мария Шарапова

27,1 млн долара

На четвърто място е най-скъпо платената тенисистка в света Мария Шарапова. И при нея шампионските титли, донесли й доходи от 5,1 млн. долара не са основният дял от богатството й. Четири пъти повече Шарапова заработва от рекламни договори с Evian, Head, Nike, Samsung и Tag Heuer.

N5

Кевин Дюрант

25,5 млн. долара

Трети баскеболист в първата петица на класацията! Дюрант току-що отигра първата година от новия си петгодишен договор, а в добавка към него разчита и на седемгодишен рекламен договор с с Nike. Само от него баскеболистът печели 13 млн. долара годишно. Освен това има сключени рекламни договори със Sprint, Gatorade, Panini, General Electric и 2K Sports.

N6

Кармело Антъни

22,9 млн. долара

Още един баскетболист, който обаче е далеч по-назад по печалби от рекламни договори в сравнение с останалите си колеги в класацията до момента. От реклама той печели едва 8 млн. долара. Затова пък конкракта му с New York Knicks е за впечатляващатя сума от почти 15 млн. с перспектива да нараснат до 24 млн в бъдеще.

N7

Юсеин Болт

20,3 млн. долара

Първият лекоатлет в компанията на тенисисти и баскетболисти в листата! Болт, чиято звезда изгря на предишната олимпиада, сега се радва на множество рекламни договори - с Gatorade, Hublot, Nissan Motor и Visa. Специален статут в този списък има Puma, от която Болт получава почти половината от годишния си доход - 9 млн. долара годишно.

N8

Новак Джокович

19,8 млн. долара

2011 года се оказа изключително успешна за Джокович с трите победи в Големия Шлем, донесли му рекордните 12,6 млн. долара. През май тази година тенисистът подписа рекламен договор с японската компания Uniqlo. Ако продължава в същия дух, много е вероятно догодина да се изкачи твърде високо в рейтинга.

N9

Крис Пол

19,2 млн. долара

Поредният баскетболист в рейтинга. Успешния изминал сезон в състава на Los Angeles Clippers, който позволи на Крис Пол да се озове в Отбора на звездите на NBA, му донесе както няколко нови рекламни договора, така и преподписване на контрактите с Nike, Jeep, Powerade и Upper Deck.

55N10

Ли На

18,4 млн. долара

След победата на „Ролан Гарос”, превърнала Ли На в първата азиатска тенисистка с победа от турнира Големият Шлем, китайката сключи нялокто многомилионни договора. Babolat, Haagan-Daaz, Nike, Samsung и Mercedes откриха в нея великолепна възможност да популяризират марките си в Китай. Освен глобалните международни марки, от рекламно партньорство с Ли На се заинтересуваха и големи китайски компании.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ