Характерните черти на успешните предприемачи

 Характерните черти на успешните предприемачи

Какво е необходимо, за да бъде човек успешен предприемач? Какви характеристики имат основателите на компании, които им помагат да повярват в една идея, да съберат екип и да изградят бизнес? Няколко предприемача споделят характеристиките, които виждат в себе си и в колегите си, постигнали успех в предприемачеството.

Визия

Визията е основна характеристика на успешния предприемач. Определянето на визия ръководи техните решения, вдъхновява екипа им и привлича както клиенти, така и инвеститори.

„Предприемачите визионери имат представа какво искат да постигнат и как виждат бъдещето“, казва Джак Пъркинс, основател и главен изпълнителен директор на CFO Hub, доставчик на външни счетоводни услуги в Сан Диего. „Визиията е движещата сила, която подхранва тяхната страст и решителност, позволявайки им да превърнат идеите в реалност“.

Дисциплина

Да имате страхотна идея не е достатъчно само по себе си. Трябват последователни действия за превръщане на тази идея в реалност. Според Патрик Барнхил, президент на Specialist ID, изпълнението може да бъде постигнато чрез разделяне на визията на постижими тримесечни цели.

„Давам приоритет на редовните проверки и прегледи, провеждайки седмични срещи, на които проследяваме напредъка си, разглеждаме проблеми и правим необходимите корекции“, казва Барнхил. „Този ​​последователен ритъм ни помага да останем на правилния път и да реагираме бързо на всички предизвикателства, които възникват.“

Безграничен оптимизъм

Въпреки че има много неща, които могат да разочароват един предприемач и да го накарат да иска да се откаже, понякога положителното отношение може да бъде достатъчно, за да го накара да продължи напред.

„Съветвала съм много основатели на стартиращи фирми и една от характеристиките, които притежават всички, е безграничният оптимизъм“, казва Лиза Цу, стратег за финансиране на стартиращи компании и съветник в The Winning Pitch в Лос Анджелис. „Трудно е да си предприемач. Трябва да изградиш нещо от самото начало и да убедиш напълно непознати, че имаш нещо, за което си струва да се платят пари, Да можеш да останеш оптимист и да продължиш напред е ключово умение за всеки предприемач, който иска да бъде успешен."

Адаптивност

Самюел Сакстън, управляващ партньор на базирания във Филаделфия сайт за рецензии ConsumerRating.org, подчертава, че за да стартират успешно и поддържат нов бизнес, предприемачите трябва да бъдат адаптивни към промените.

„Приоритетите неизбежно ще се променят с развитието на вашето разбиране за пазара, вашите конкуренти и клиенти“, казва Сакстън. „Това изисква предприемачите и техните екипи да се чувстват комфортно с чести промени.“

Смирение

Един успешен предприемач разбира, че колкото и добър да е, винаги ще прави грешки. В тези моменти е важно да имаш смирение.

„Чувството за смирение води предприемача много по-напред в пътуването и естествено другите са много по-развълнувани да работят s вас“, казва Рейчъл Нийл, съосновател и главен изпълнителен директор на Figgy. „Важно е да приемете факта, че няма как да знаете всичко и че лидерите не са перфектни.“

Готовност

Понякога един предприемач трябва да има готовност да греши, за да постигне успех. Ето защо Робърт Батъл, основател на QCKBOT, фирма за дигитален маркетинг в Хюстън, Тексас, казва, че възприемането на възможността да се правят грешки е суперсила на основателя.

„Основателите виждат грешките не като провали, а като възможности за растеж и намиране на иновативни решения“, казва Батъл. „Да сме ок с това, че грешим, ни позволява да поемаме пресметнати рискове, да се учим от този опит и да продължим да растем.“

Постоянство

Основателите на компании и предприемачите понякога работят изцяло на база постоянство. Когато проблемите са реални и желанието да се откаже е силно, някак успешните предприемачи просто успяват да съберат нужната смелост, за да продължат напред.

„Броят пъти, в които съм искал да напусна през последните 15 години, е значителен“, казва Манди Макюен, основател на Mod Girl Marketing, агенция за лидерство в Сан Диего. „Но не го направих. Защото това, което отличава предприемачите от останалите, е, че не се отказват“, добавя тя.

Интроспекция

Блеър Уилямс, основател на MemberPress, казва, че интроспекцията е определяща много велики предприемачи.

„Лесно е да се увлечете в търсенето на външно утвърждаване и стимулация. Най-успешните предприемачи обаче разбират важността на вътрешния свят. Именно в тихите моменти можете да се отдръпнете от шума и наистина да помислите върху по-голямата картина, прецизирайки визията си и привеждайки действията си в съответствие с дългосрочните цели“, обяснява той.

Контактност

Въпреки че самостоятелното преследване на успехи често се свързва с предприемаческия път, Джон Търнър, основател на SeedProd, вярва, че всички успешни предприемачи разбират стойността на изграждането на силна социална мрежа.

„Партньорството с другите е важна стъпка“, казва Търнър. „Отнема време, за да създадете мрежа от доверени лица. Успокойте се и изградете значими връзки, защото ползата от това си струва времето, което ще инвестирате.“

Неотложност

Хана Ларсон, основател на базираната в Стокхолм Huntrs, консултантска фирма за стартиращи компании, казва, че чувството за неотложност е най-ценната черта на един предприемач.

„Започнете да продавате възможно най-бързо“, съветва Ларсон. „Времето убива бизнеса. Не изграждайте перфектната стратегия или план. Вместо това излезте там и изградете нещо просто, тествайте го, говорете с клиентите и проучете техните отзиви.“

………………………

Young Entrepreneur Council за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ