Имате ли ясна визия?

Имате ли ясна визия?

Визуалният маркетинг е един от най-важните компоненти на маркетинга на съдържание и дигиталния маркетинг като цяло. Няколко проучвания показват, че хората реагират много по-добре на изображения, видеоклипове и друго визуално съдържание, отколкото просто на текст. Включването на тези елементи в маркетинговите кампании е увеличило степента на ангажираност и конверсия за редица марки. Не става въпрос само за прикачване на изображение в блог, което е подходът, който много търговци използват. Някои подходи работят по-добре от други, когато става въпрос за извличане на максимума от вашите усилия за визуален маркетинг, а някои дори могат да навредят на вашите кампании.

Ето пет съвета, за да сте сигурни, че визуалният ви маркетинг осигурява възможно най-голяма възвръщаемост на инвестициите. 

Бъдете уникални

Лесно е просто да вземете платени снимки и да ги поставите във вашия блог или да ги използвате с малко модификации, но бързо ще стане ясно, че правите точно това. Това ще откаже посетителите от вашия сайт, ако всичко, което виждат, са виждали някъде другаде.

Ако използвате стокови снимки, уверете се, че ги модифицирате, така че да изглеждат уникални за сайта ви. Освен това проучете наличието на някои уникални дизайнерски елементи за вашата марка, за да поддържате съобщенията си за вашите читатели/зрители дълго, след като са се ангажирали със съдържанието ви. Дори ако трябва да отделите още малко време или пари, определено ще си заслужава.

Използвайте инфографика

Според доклад на Content Marketing Institute, инфографиката е имала най-голям ръст в употребата сред B2B търговците през последните четири години - сега с 67%. Има много причини за това. Инфографиката е уникална по начина, по който ви позволява да обобщавате дълги статии и обемиста информация в много компактен формат. Вашата публика ще ги оцени и ще ги очаква с течение на времето, особено ако са направени професионално по много висококачествени стандарти.

Инфографиката също има шанса да стане вирусна, като в този случай ще получите много препратки от мястото, където са публикувани. Ако успеете да фиксирате логото на марката си на видно място, с течение на времето ще получавате по-голямо признание за марката.

Високо качество

Какво е по-лошо от статия, която съдържа само текст и няма визуални елементи? Статия, която съдържа снимки или други визуални елементи, които са зле направени. Освен че отвлича вниманието от самата статия, това е вредно за цялостната ви марка, защото читателите (и потенциалните ви клиенти) ще останат с впечатлението, че вашата компания полага минимум усилия за клиентите. Независимо дали продавате продукти или услуги, това със сигурност е впечатление, което не искате да оставите.

Отделете време за проучване на медии, които ще удивят вашата аудитория и ще забележите как се увеличава времето, прекарано на вашия сайт, заедно с генерирането на потенциални клиенти и процентите на конверсия. За щастие има множество платформи, позволяващи дори на компании с малък бюджет да намерят опитни и креативни дизайнери на инфографики.

Поправете вашите метаданни

Вашият приоритет трябва да бъде аудиторията, която ще гледа и взаимодейства с вашето съдържание, но визуалното съдържание също е чудесна възможност да получите SEO предимства. 

Един от начините да постигнете това е да озаглавите вашите изображения в същия ред, в който по-голямата част от вашата аудитория търси ключовите думи. Използвайте Google Analytics, за да проследявате моделите на търсене, за да видите дали има промяна. 

Бъдете последователни

От настроението на вашите снимки до цветната палитра и шрифтове, трябва да се опитате да направите публикациите си възможно най-последователни. По този начин за последователите ви ще бъде лесно да разпознаят публикациите ви като произхождащи от вашата марка.

Освен естетическите части, уверете се, че имате централна тема, около която ще проектирате съдържанието си. Ако например ще приспособявате публикациите си към хумор или мотивация, това ще помогне за изграждането на лоялна и последователна аудитория и ще създаде очакване сред клиентите ви, което ще повиши ангажираността (особено споделянето) и ще повиши цялостната видимост на марката.

Визуалният маркетинг е един от най-ефективните начини за предаване на съобщение до клиентите и бъдещите клиенти и им помага да запазят информацията. Горните стратегии ще помогнат на предприятията да оптимизират своите маркетингови системи и да гарантират, че получават максимална възвръщаемост на инвестициите от своите маркетингови усилия. 

Източник: Адемола Алекс Адекунби, основател на Tech Law Info за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ