Искате успех? Определете ценностите на вашата компания

Искате успех? Определете ценностите на вашата компания

Ценностите и културата са основата, върху която е изграден целият ви бизнес. Ценностите на вашата компания ще повлияят пряко на вашата фирмена култура, оказвайки влияние върху всяко решение за бизнеса, което вземате. Определянето на ясни и сплотяващи ценности ще помогне за привеждането в съответствие на цялата ви организация – от най-ниско ниво до висшето ръководство, ще обедини служителите като екип и ще гарантира, че вашата компания върви в синхрон към една и съща по-голяма цел. Ето четири стъпки за подпомагане на този процес.

Стъпка 1: Дефинирайте

Ценностите ще помогнат на вашата компания да взема решения и да стимулира вашата марка, култура и репутация. Започнете тези важни разговори, като си отговорите ясно на въпроса защо съществува вашият бизнес и неговата цел.Направете списък на това, което е важно за вас и това, което е от съществено значение за вашите клиенти. Надяваме се, че ще можете да видите къде се пресичат тези цели и да използвате това като отправна точка за развитие на ценностите на вашата компания.

Моята софтуерна компания има няколко ценности, специфични за нашите клиенти (обслужване на клиенти, защита на данните, лична връзка) и няколко конкретни ценности, специфични за начина, по който функционира нашият бизнес (автоматизация и органичен растеж). Всяко решение се основава на това, което е най-добро за опита на нашия клиент, вместо вземане на решение, базирано на съвет или инвеститор. Вашите ценности ще (и трябва) да бъдат уникални за вашия бизнес, клиенти и бъдещи цели.

Вътрешно ценностите на компанията не трябва да бъдат решение, взето в лидерски вакуум, а трябва да включват служители на всички нива на организацията. В зависимост от размера на вашата компания, това може да бъде многофункционална, представителна малка група от хора или целият ви екип.

Стъпка 2: Подравнете

Целта, целите и ценностите са жизненоважни за привличането и задържането на правилните служители и цялостното им удовлетворение. Изграждането на дълготрайно и мотивиращо работно място, което води до резултати, започва с вашите основни ценности. Започнете от върха и дайте приоритет на лидерски екип, който е в съответствие с ценностите на вашата компания. В тази ситуация качеството е пред количеството.

Когато изграждате своя екип или наемате нови служители, споделяйте ценностите на вашата компания – в идеалния случай те ще се превърнат в основна част от вашата марка и репутация. Ценностите трябва да са добре известни и да се споменават често, а кандидатите трябва да ги знаят, преди да се присъединят към екипа. Те ще научат за вашите ценности чрез вашия уебсайт и обяви за работа преди интервю. По време на процеса на интервю споделете своите ценности и формулирайте въпроси, подчертавайки конкретни ценности, за да можете точно да оцените кандидатите.

Вашите настоящи служители също трябва да имат достъп до фирмените ценности и да ги разбират, за да изпълняват работата си по най-добрия начин. Ще искате да се уверите, че вътрешните ценности могат да се съгласуват с ценностите на компанията по един или друг начин, за да създадете екип, работещ към същата крайна цел.

Стъпка 3: Споделете

След като ясно дефинирате ценностите на вашата компания, помислете за публикуването им като последна стъпка, за да ги споделите като отговорност с компанията и екипа си. Запишете ги, като внимавате върху думите и изразите си, и ги публикувайте. Може да помислите за версия на този документ, който да е вътрешен за вашата компания – по-описателна и тактическа версия, както и публичен документ, който може да се намира на уебсайта ви. Те не само ще послужат като напомняне да държите вашата компания отговорна, но също така ще покажат на вашите клиенти и външни аудитории, че сте поели този официален ангажимент.

Стъпка 4: Поддържайте

Може да бъде полезно да преосмисляте ценностите на вашата компания на всеки няколко години, докато продължавате да определяте и адаптирате целите си. Когато фирмените ценности са в основата на вашата компания, вие ще откриете, че се позовавате на тях ежедневно и мислите как вашите разговори, решения и действия са свързани с вашите ценности. Ако това не е така, може би е време да ги преоцените. Използвайте този подход и ако сте изправени пред конфликт или сте в битка за вземане на решения, които не са в съответствие с вашите ценности.

Независимо дали създавате нова компания или сте управлявали бизнес, който се нуждае от обновяване, превърнете в редовна практиката да правите преглед на основните си ценности и как ги спазвате като компания. Вашите ценности ще определят вашата марка и това, което я движи към успеха. Не само ще откриете подобрено удовлетворение на служителите и клиентите, но вероятно ще видите положително въздействие върху крайния резултат.

Нейтън Милър entrepreneur.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Прашутистът, който скочи от стратосферата, загина при полет с парапланер
Словакия ще спре да блокира одобрението на 18-ия пакет от санкции на ЕС срещу Русия
NATO се готви за едновременен конфликт с Русия и Китай през следващите две години
На днешната дата, 18 юли. 188 години от рождението на Васил Левски
Може ли Европа отново да стане привлекателна за инвеститорите?
Спряха шести блок на АЕЦ "Козлодуй" за планиран ремонт
Тръмп нареди на правосъдното министерство да предостави още документи по случая с Епстийн
Радев: Правителството е декор на дуото Пеевски-Борисов, а правосъдието е избирателно