Искате успех? Определете ценностите на вашата компания

Искате успех? Определете ценностите на вашата компания

Ценностите и културата са основата, върху която е изграден целият ви бизнес. Ценностите на вашата компания ще повлияят пряко на вашата фирмена култура, оказвайки влияние върху всяко решение за бизнеса, което вземате. Определянето на ясни и сплотяващи ценности ще помогне за привеждането в съответствие на цялата ви организация – от най-ниско ниво до висшето ръководство, ще обедини служителите като екип и ще гарантира, че вашата компания върви в синхрон към една и съща по-голяма цел. Ето четири стъпки за подпомагане на този процес.

Стъпка 1: Дефинирайте

Ценностите ще помогнат на вашата компания да взема решения и да стимулира вашата марка, култура и репутация. Започнете тези важни разговори, като си отговорите ясно на въпроса защо съществува вашият бизнес и неговата цел.Направете списък на това, което е важно за вас и това, което е от съществено значение за вашите клиенти. Надяваме се, че ще можете да видите къде се пресичат тези цели и да използвате това като отправна точка за развитие на ценностите на вашата компания.

Моята софтуерна компания има няколко ценности, специфични за нашите клиенти (обслужване на клиенти, защита на данните, лична връзка) и няколко конкретни ценности, специфични за начина, по който функционира нашият бизнес (автоматизация и органичен растеж). Всяко решение се основава на това, което е най-добро за опита на нашия клиент, вместо вземане на решение, базирано на съвет или инвеститор. Вашите ценности ще (и трябва) да бъдат уникални за вашия бизнес, клиенти и бъдещи цели.

Вътрешно ценностите на компанията не трябва да бъдат решение, взето в лидерски вакуум, а трябва да включват служители на всички нива на организацията. В зависимост от размера на вашата компания, това може да бъде многофункционална, представителна малка група от хора или целият ви екип.

Стъпка 2: Подравнете

Целта, целите и ценностите са жизненоважни за привличането и задържането на правилните служители и цялостното им удовлетворение. Изграждането на дълготрайно и мотивиращо работно място, което води до резултати, започва с вашите основни ценности. Започнете от върха и дайте приоритет на лидерски екип, който е в съответствие с ценностите на вашата компания. В тази ситуация качеството е пред количеството.

Когато изграждате своя екип или наемате нови служители, споделяйте ценностите на вашата компания – в идеалния случай те ще се превърнат в основна част от вашата марка и репутация. Ценностите трябва да са добре известни и да се споменават често, а кандидатите трябва да ги знаят, преди да се присъединят към екипа. Те ще научат за вашите ценности чрез вашия уебсайт и обяви за работа преди интервю. По време на процеса на интервю споделете своите ценности и формулирайте въпроси, подчертавайки конкретни ценности, за да можете точно да оцените кандидатите.

Вашите настоящи служители също трябва да имат достъп до фирмените ценности и да ги разбират, за да изпълняват работата си по най-добрия начин. Ще искате да се уверите, че вътрешните ценности могат да се съгласуват с ценностите на компанията по един или друг начин, за да създадете екип, работещ към същата крайна цел.

Стъпка 3: Споделете

След като ясно дефинирате ценностите на вашата компания, помислете за публикуването им като последна стъпка, за да ги споделите като отговорност с компанията и екипа си. Запишете ги, като внимавате върху думите и изразите си, и ги публикувайте. Може да помислите за версия на този документ, който да е вътрешен за вашата компания – по-описателна и тактическа версия, както и публичен документ, който може да се намира на уебсайта ви. Те не само ще послужат като напомняне да държите вашата компания отговорна, но също така ще покажат на вашите клиенти и външни аудитории, че сте поели този официален ангажимент.

Стъпка 4: Поддържайте

Може да бъде полезно да преосмисляте ценностите на вашата компания на всеки няколко години, докато продължавате да определяте и адаптирате целите си. Когато фирмените ценности са в основата на вашата компания, вие ще откриете, че се позовавате на тях ежедневно и мислите как вашите разговори, решения и действия са свързани с вашите ценности. Ако това не е така, може би е време да ги преоцените. Използвайте този подход и ако сте изправени пред конфликт или сте в битка за вземане на решения, които не са в съответствие с вашите ценности.

Независимо дали създавате нова компания или сте управлявали бизнес, който се нуждае от обновяване, превърнете в редовна практиката да правите преглед на основните си ценности и как ги спазвате като компания. Вашите ценности ще определят вашата марка и това, което я движи към успеха. Не само ще откриете подобрено удовлетворение на служителите и клиентите, но вероятно ще видите положително въздействие върху крайния резултат.

Нейтън Милър entrepreneur.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ