Тайната на ефективните паузи по време на работа

Тайната на ефективните паузи по време на работа

Тайната на ефективните паузи по време на работа

Може би си мислите, че човекът, който постигна най-много в работата, е този, който отделя най-много време за нея. Цяла купчина изследвания обаче стигат до различни заключение. Освен че творческите пробиви изискват време, за да може идеите да разцъфнат, рутинната работа също извлича полза от редовните почивки.

Почивките, разбира се, са един от начините да се предпазите от изтощение и прегаряне, а и в крайна сметка те могат да ви осигурят нужната енергия за изграждане на вашия бизнес. Експертите по производителност също така настояват, че оставянето на известно празно място в графика ви дава нужната гъвкавост, за да се справите със спешни случаи и променящи се приоритети. Ако препълните графика си, неизбежните изненади ще го разбият на парчета.

Една компания, която използва софтуер за проследяване на времето, за да следи моделите на работа на персонала, установява, че най-продуктивни служители си правят кратка почивка от около 10 минути на всеки час.

Всичко това трябва да ви убеди, че дългите часове без почивка не са оптимален подход за работа. Но все още оставя ключов въпрос без отговор: Как точно да планирате почивките си, за да увеличите максимално освежаването и в крайна сметка ефективността си?

Тук на помощ идва скорошна публикация в Harvard Business Review на Жана Любик и Дуйгу Биричик Гюлсерен - професори в канадски бизнес училища. Любих и Биричик Гюлсерен са част от екип, който наскоро прегледа повече от 80 научни изследвания за почивките на работното място, търсейки доказателства за тяхното въздействие, както и най-добри практики за максимизиране на ползите от тях.

Подобно на други експерти, те стигат до заключението, че вероятно трябва да правите повече почивки.

„Полагането на по-големи усилия в работата, когато в резервоара е останала много малко енергия, натоварва благосъстоянието и представянето. В екстремни случаи непрекъснатата работа може да доведе до негативна спирала: служителят се опитва да завърши задачите въпреки изтощеното си състояние, не е в състояние да ги изпълни качествено и дори прави грешки, което води до повече работа и дори по-малко ресурси, останали за справяне със същите тези задачи. Това означава, че колкото повече работим, толкова по-малко продуктивни и по-изтощени можем да станем", пишат те.

Добрата новина е, че тяхното ревю предлага начини да извлечете възможно най-много енергия и освежаване от всяка минута далеч от бюрото си. Ето няколко съвета:

Правете повече кратки почивки

Не чакайте, докато можете да се измъкнете за час, за да си вземете почивка. „Откъсването от работа само за няколко минути, но често (микро-почивки), може да бъде достатъчно за предотвратяване на изтощението и повишаване на производителността“, настояват изследователите. Те обаче също така отбелязват, че по-дългите почивки може да са по-полезни следобед, когато сме по-уморени.

Излезте навън

 „Нашият преглед показва, че почивката на открито и наслаждаването на зеленината е много ефективна за презареждане на енергията на служителите, отколкото почивката на бюрото“, отбелязват изследователите.

Игнорирайте социалните мрежи

Проучването установява, за изненада на никого, че 97% от служителите понякога поглеждат какво се случва в социалните мрежи по време на почивките в работата. Любих и Биричик Гюлсерен обясняват защо това е лош начин да използвате ценните си минути за почивка: „Изследователите откриват, че скролването в социалните мрежи по време на работните почивки може да доведе до емоционално изтощение. В резултат на това хората се оказват с намалена креативност и работна ангажираност, вместо възстановени ресурси“.

Погалете домашния си любимец (ако имате такъв)

Докато изследователите отбелязват, че са необходими повече изследвания, те също „имат силно подозрение, че прекарването на почивка с космат спътник е ефективно за много служители“.  Ако работата ви го позволява и имате домашен любимец, не пропускайте възможността да го погалите.

Дайте личен пример

Ако сте шеф, вие определяте тона по отношение на почивките. Изследователите предполагат, че трябва не само да подражавате на здравословното поведение при почивка, но и изрично да насърчавате членовете на екипа си редовно да стават от бюрата си.

Отделете специално време за почивка

Да казвате на екипа си точно кога да си вземе почивка е лоша идея - искате те да слушат сигналите на тялото си. Но изследователите призовават мениджърите изрично да съобщават, че определена част от деня (да речем един час) трябва да бъде посветена на почивки.

………………

Джесика Стилман, бизнес блогър, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ