Добрите мениджъри са добри хора

Добрите мениджъри са добри хора

Добрите мениджъри са добри хора

Понякога най-простичките мениджърски тактики са най-ефективни.

Човешкият капитал е по-ценен от всякога, посочва сп. Entrepreneur. Мнозина сред служителите гледат на работата като на много повече от източник на доходи.

Според психолози, хората имат изначална нужда да се чувстват компетентни и ценени. По природа изпитват необходимост да са част от нещо по-голямо. Мениджърите лесно могат да се заиграят с тези естествени психологически нужди и да мотивират работещите в компанията, като бъдат добри към тях. 

Често, за да бъде добър водач, мениджърът просто трябва да бъде добър човек. Как може да стане това? Чрез "добри практики", които не струват пари.

Например:

  • Когато служителите говорят, мениджърът слуша. Добрият водач е комукативен и готов да дава отговори. Той не прекъсва и не хвърля ледена вода върху огъня на идеите. Изслушва дори и най-дребнавите оплаквания, разследва предложените възможности и после обяснява защо проектите могат или не могат да се случат.
  • Добрият мениджър е добър човек, защото награждава, дори чрез символични отличия. Той посочва най-добрия служител на месеца и му дава временни привилегии като по-добро място за паркинг, допълнителни служебни материали и други подобни.
  • Мениджърът дава преднина там, където е заслужено. Забелязва чии са добрите идеи и се старае тези, които са ги инициирали, да ги приведат в практиката.
  • Всеки път пита за възражения и това е основен принцип на поведението му.
  • Той е делегат. Представялва и предава това, което е наистина ценностно и важно и същевременно дава възможност на колегите да израстват и да се учат от него.
  • Поощрява малко повече, отколкото критикува.
  • Не превръща бизнеса в мистерия. Добрият мениджър всеки месец осведомяванай-доверените си служители какво се случва.
  • Честен е, когато нещата не вървят добре. В такива моменти представя нещата като проблем, с който компанията трябва да се справи, а не като повод за паника.
  • Създава среда, мотивираща към споделяне. При възникването на вътрешнофирмен казус служителите в компанията му не се притесняват да кажат и най-смешните и досадни обстоятелства, които ги дразнят и пречат на работата им.
  • Празнува заедно с колегите. Посещава партитата за рождените им дни и фирмените празници. Изпраща цветя и картички, когато някой от служителите стане родител.
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ