4 начина отново да обикнете работата си

4 начина отново да обикнете работата си

Тъжно, но факт – малцина са онези, които могат да кажат, че наистина обичат работата си. Ако се трудите на пълно работно време, вероятно прекарвате повече будни часове с колегите, отколкото със семейството си. В такъв случай, животът ви би бил по-хубав, ако се наслаждавахте на работата и атмосферата в офиса, не мислите ли?

Понякога хората, с които работим, са също толкова важни за нашето удовлетворение, колкото и самата професия. Ако дните ви минават с мисълта как ще отидете в службата, ще изпълните задачите си и ще се приберете у дома, вероятно не сте от най-щастливите. Някои от нас живеят на работното си място, а други просто работят, за да живеят. Независимо към коя категория спадате, следвайте тези 4 съвета ще започнете да се наслаждавате малко повече на часовете в службата:

1. Опознайте колегите си.

Може и да не го осъзнавате, но наистина прекарвате повече време с останалата част от персонала на фирмата, отколкото с близките си (поне в повечето случаи). Този начин на живот може да бъде доста нещастен, ако не се разбирате с колегите. Често възприемаме околните по определен начин, на базата на който си изграждаме преценка за тях. Това не само е лошо за отношението и нагласата ни, но и не е справедливо спрямо човека отсреща. Отделете малко повече време, за да опознаете другите от екипа. Това не значи, че трябва да излизате с тях в извънработно време или да си правите специални планове. Просто говорете, докато си вземате кафе или обядвате. Дори най-дребните разговори могат да ви разкрият много за някого и да ви помогнат да изградите по-силна връзка с него.

2. Задавайте въпроси, без да прекрачвате границата.

Едно от най-лошите неща, които можете да направите в службата, е да се държите като робот. Не само ще се отегчите от работата си, но и никога няма да се развиете. В зависимост от структурата на компанията ви, може да нямате достъп до по-високопоставените мениджъри, но трябва да можете да задавате въпроси и да правите предложения на прекия си ръководител или на служителя от отдел Човешки ресурси. Предизвикателните методи или процедури може да не са най-добрата тема за разговор, но задаването на въпроси за изпълнението на задачите не е толкова лошо. Всъщност, така дори ще демонстрирате интерес към по-голямата картина, вместо само да работите с безразличие. Може да не получите отговор на всеки въпрос, но ще се чувствате като по-пълноценен участник в работния процес.

3. Поставяйте лични и екипни цели.

У всеки човек се крие състезателна жилка. Дори да не спортувате, не можете да отречете, че искате повишение повече от колегите си. Вместо да използвате състезателния си дух срещу другите в офиса, намерете начин да окуражите както себе си, така и тях. Опитвайте да подобрите представянето и резултатите на екипа преди следващото оценяване или поставяйте цели, които ще помогнат на всички да вземат активно участие в работата. Приятелското съревнование може да е страхотен мотиватор, стига да пазите честността и почтеността на отбора.

4. Не се забърквайте в офис драми. 

Вероятно най-голямата причина хората да мразят професията си са офис драмите, особено ако попаднат в такава. Първото нещо, което трябва да разберете и да приемете е, че на всяко работно място прелитат клюки. Част от човешката природа е да говорим за другите, при това е по-лесно да обсъждаме негативите, отколкото позитивите. Ако един колега започне да плюе друг във ваше присъствие, проявете уважение и го изслушайте. Не е нужно да се съгласявате и да коментирате. Може да споделяте гледната точка, но няма полза да говорите за това. Драмите създават напрежение и търкания, които не са приятни на никого. Ако можете да избегнете създаването на такива ситуации, ще ви бъде много по-лесно да приемете колегите си и да работите в среда, лишена от интриги и конфликти.

Щастието на работното място зависи предимно от нагласата и отношението, с които прекрачвате прага на офиса. Ако търсите неприятности, ще ги намерите. Същото се отнася и за позитивните преживявания. Опитвайте се да откривате плюсове в ситуациите, които обикновено ви носят раздразнение и разочарование. Тези 4 съвета ще ви помогнат да участвате по-активно в работния процес и да се наслаждавате на времето в офиса, вместо да се ужасявате от него.

Автор: Чейс Холик. В IHeartIntelligence.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Глобалните застрахователни загуби от природни бедствия ще достигнат 107 милиарда долара през 2025 г.
Опасно орбитално разминаване между Starlink и китайски сателити
Как да говорите с авторитет?
Мерил Стрийп: Не оставяйте пречките да ви смажат. Никога не е късно за завръщане
Скрита климатична промяна може да е подтикнала епичните тихоокеански плавания преди 1000 години
Цените на колите падат заради градушката в София
Родените през декември може да доживеят до 105 години