9 големи грешки, които допускат хората във Facebook
Тук споделяме с вас някои от най-често срещаните грешки, които се допускат от хора и компании в най-голямата социална мрежа Facebook.
Да обновявате профила си веднъж месечно
Една от първите и най-често срещани грешки във Facebook е да създадете профил просто, защото всички останали имат такъв. И след това никога да не го обновявате. В крайна сметка не е задължително да присъствате на всяка цена във всички социални мрежи. По-добре си направете профил на мястото, което най-много ви подхожда и го използвайте. Ако сте решили да си правите профил във Facebook, използвайте го.
Масовото добавяне на “приятели”, които дори не познавате
Безсмислено е да добавяте безразборно всеки, който мрежата ви препоръча. Някои хора дори не поглеждат предложение за нов приятел, ако нямат поне 10 общи познати с въпросния човек. Така човек може отчасти да контролира кръга от хора, с които общува и по един или друг начин ще разчита, че обратната връзка, която получава е ценна и стойностна.
Да не си направите фен страница за сайта
Ако имате някакъв уеб сайт от какъвто и да е характер, наистина трябва да направите специално за целта фен страница във Facebook. Това не само ще ви позволи да промотирате сайта си през социалната мрежа, но също е и възможност, която предоставяте на посетителите си да взаимодействат с вас. Може да участват в специални промоции, да получават някаква префернциална информация, неща, които няма как да получат другаде.
Да споделяте само своето собствено съдържание
Има хора, които изпращат линкове, водещи само и единствено до техните собствени уеб сайтове, но никога не споменават нищо за други сайтове, които посещават. Сигурно е, че хората във Facebook обичат да четат неща, които техните приятели смятат за интересни, в крайна сметка те по един или друг начин касаят и тях. Така че ако качвате различни неща, които ви вълнуват, от различни източници, хората ще свикнат и с удоволствие ще кликат върху линковете ви, включително и тези, които са към вашия сайт.
Да обновявате повече от 50+ пъти на ден
Може би Twitter е място, където да обновявате статуса си по 50-100 пъти на ден. Но Facebook не е. Facebook би трябвало да се използва като място, където се поддържат по-дълги разговори, а не мястото, където се качва линк, след линк, след линк. Опитайте се да използвате социалната мрежа за каквото е замислена - да се свързвате с приятели, да обсъждате разни неща, да споделяте какво се случва с вас.
Да забравите, че потенциалните ви клиенти ще видят профила ви
Някои хора като използват Facebook тотално забравят за професионалния си живот. Забравят, че потенциалните им клиенти може и най-вероятно ще видят какво качват на стената си, какви снимки имат в профила си. Разбира се, че трябва да бъдете себе си, колкото се може повече, но ако да бъдете себе си означава да качвате полуголи снимки как пиете бира в парка, може би трябва да преосмислите бизнеса, в който сте. Или по-добре бъдете по-умерени в съдържанието, което споделяте в социалната мрежа. Има едно просто правило, което може да запомните – нека нещата бъдат светли, но не крещящо ярки.
Да управлявате блога си чрез Facebook бележки
Може би тази грешка не е толкова популярна, но обикновено ще попаднете в задънена улица ако решите да поддържате трафика и коментарите в блога си посредством Facebook. Това, което много хора правят е да поддържат блога си чрез бележки във Facebook и по този начин дават възможност на всички да прочетат целия текст, който са качили на място в социалната мрежа. Когато приключат с четенето те ще продължат нататък с разходката си във Facebook и няма да посетят сайта ви. Може би е по-добре да обновите статуса на стената си като ги информирате, че имате нещо ново в блога си и така трафика ще дойде на сайта ви, вместо през социалната мрежа.
Да пускате самохвални съобщения на стените на приятелите си
Има “приятели”, за които Facebook е място, където пускат коментари на стените, обсъждайки своите собствени сайтове. Може би е по-добре да давате положителни коментари на чужди сайтове и линкове, а не на своите собствени. Това е непреофесионално, грубо и леко досадно.
Да изпращате реклами на свои приятели чрез Facebook съобщения
Друго често срещано и не много приятно нещо в социалната мрежа е когато някой започне да изпраща рекламни съобщения със стандартен текст от сорта на: “Видях това и знаех, че ще ти хареса.” Съобщението дори не е подписано с име, съдържанието въобще не е интересно и често се счита за досаден спам. Ако случайно правите това, моля ви недейте – хората го мразят.
По материали на OpenForum
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.