Аlibaba се похвали с нов ИИ инструмент, който превежда по-добре от Google и ChatGPT

 Аlibaba се похвали с нов ИИ инструмент, който превежда по-добре от Google и ChatGPT

Международното подразделение на китайския гигант за електронна търговия Alibaba пусна в сряда актуализирана версия на своя инструмент за превод, базиран на изкуствен интелект, който според него е по-добър от продуктите, предлагани от Google, DeepL и ChatGPT, пише Си Ен Би Си.

Това твърдение се основава на оценка на новия модел на Alibaba International – Marco MT, от бенчмарка за сравнение на преводи Flores, посочиха от китайската компания.

Бързоразвиващият се международен отдел на Alibaba пусна продукта за превод с изкуствен интелект преди около година, като според компанията той вече има 500 000 търговци потребители. Продавачите, базирани в една държава, могат да използват инструмента за превод, за да създадат продуктови страници на езика на целевия пазар.

Новата версия е базирана само на големи езикови модели, което ѝ позволява да използва контекстуални улики като култура или специфични за индустрията термини, каза пред Си Ен Би си Кайфу Джан, вицепрезидент на Alibaba International Digital Commerce Group и ръководител на инициативата за изкуствен интелект на бизнеса.

„Идеята е, че искаме този ИИ инструмент да помогне за крайните резултати на търговците, защото ако търговците се справят добре, платформата ще се справи добре“, каза той.

Големите езикови модели захранват приложения с изкуствен интелект като ChatGPT на OpenAI, които също могат да превеждат текст. Моделите, обучени върху огромни количества данни, могат да генерират подобни на човешки отговори на база на потребителски подкани.

Инструментът за превод на Alibaba се основава на собствен модел, наречен Qwen. Продуктът поддържа 15 езика: арабски, китайски, холандски, английски, френски, немски, италиански, японски, корейски, полски, португалски, руски, испански, турски и украински.

Джан каза, че очаква „значително търсене“ за инструмента от Европа и Америка. Той също така очаква нововъзникващите пазари да бъдат важна област на използване.

Когато потребителите на Alibaba.com се категоризират по държави, развиващите се страни съставляват около половината от 20-те най-активни потребители на ИИ инструменти, каза Джан.

Китайските компании все повече търсят възможности за растеж в чужбина, особено търговците на електронна търговия. Temu на PDD Holdings, продавачът на бърза мода Shein и TikTok на ByteDance са сред компаниите навлезли на световния пазар. Много базирани в Китай търговци също продават в Amazon.com.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ