Big Tech дилемата пред предизборните кампании на Байдън и Тръмп

Big Tech дилемата пред предизборните кампании на Байдън и Тръмп

Big Tech дилемата пред предизборните кампании на Байдън и Тръмп

Технологичните гиганти често са мишена на политически атаки във Вашингтон. Въпреки това президентските кампании изпращат много пари в тяхна посока.

Данните на Федералната избирателна комисия вече предлагат пълен отчет на това как предизборните кампании са изразходвали пари през 2023 г. Файловете показват милиони долари, насочени към Силициевата долина за дигитална реклама – един от най-ефективните начини за достигане до избирателите

Това, което също става ясно от документите, е как другите услуги на технологичните гиганти са също толкова незаобиколими за ръководителите на кампаниите, колкото и за американците, които ги ползват в ежедневния си живот, пише Бен Верскул за Yahoo!Finance.

Вземете за пример двамата вероятни кандидати на Републиканската и Демократическата партия за президентски избори през ноември: Джо Байдън и Доналд Тръмп.

Тръмп спорадично е повдигал антитръстови опасения през годините и е стигнал толкова далеч, че стартира своя собствена социална медийна мрежа -Truth Social, за да заобиколи това, което той нарича „предубеден Big Tech“. Но това не означава, че той не рекламира във Facebook през този изборен сезон и че не използва Amazon за купуване на продукти за кампанията си.

Президентът Байдън по подобен начин седи начело на администрация, ангажирана в съдебни битки срещу Amazon, Google и Meta – като скоро се очаква и дело срещу Apple. Но неговата президентска кампания все още редовно покровителства същите тези компании.

Байдън даде начало на антитръстови усилия на своята администрация, като каза, че консолидацията в технологиите и на други места създава „по-малко възможности както за работниците, така и за потребителите“. Това очевидно се превръща в дилема за неговата кампания.

През изминалите кандидатите за президент също разчитаха на големите технологии, като същевременно критикуваха компаниите зад тях. Кампанията за 2020 г. включваше кандидати като сенатор Елизабет Уорън, която представи план за разбиване на тези компании, използвайки техните собствени платформи.

Скъпият свят на дигиталната реклама

Колективно кампаниите на Байдън и Тръмп похарчиха най-малко 30 млн. долара за рекламни дейности през 2023 г. Част от тези пари се насочиха към традиционните телевизионни канали, но много отидоха и в Менло Парк, Калифорния, където е базирана Facebook, и Маунтин Вю , Калифорния, местоположението на „GooglePlex“.

Рекламата представлява лъвския пай от близо 80 млн. долара в общите разходи за кампаниите на Байдън и Тръмп през миналата година. Трудно може да се отговори колко точно от тези рекламни бюджети се озовават в ръцете на Big Tech, тъй като парите текат през трети страни.

Кампанията на Тръмп отдели най-малко 11,5 млн. долара през 2023 г. за редица външни фирми за разходи, категоризирани като „онлайн реклама“ или „поставени медии“. Някои се опитаха да проследят тези пари, като миналата година Bully Pulpit Interactive заяви пред Axios, че е проследила стотици хиляди до реклами във Facebook и Google само през първите няколко месеца на 2023 г.

Кампанията на Байдън също изпрати милиони на фирми, подкрепящи демократите. Име, което се появява често, е Gambit Strategies. Фирмата се управлява от двама бивши помощници на Байдън и се фокусира върху дигиталната реклама, рекламирайки „несравним опит в убеждаването и мобилизирането на избиратели онлайн“. Данните показват, че тя е събрала над 8 милиона долара от кампанията на Байдън през 2023 г.

Разходите за Big Tech идват дори след години на критика срещу хората начело на кампании. През 2023 г. Тръмп нарече изпълнителния директор на Facebook Марк Зукърбърг „чудак“, докато разказваше за политическите им различия. Байдън често критикува Facebook и други платформи за това как се справят с дезинформацията за COVID-19, като веднъж каза, че платформите „убиват хора“.

Офис консумативи и пътувания с Uber

Документите показват, че под тези най-рекордни рекламни разходи, кампаниите са харчили щедро и за набор от други технологични услуги.

И двете кампании покровителства т Amazon, но по различни причини. Кампанията на Байдън изпрати почти 60 000 долара на Amazon Web Services през 2023 г. за хостване на нейния уебсайт. Кампанията на Тръмп също похарчи над 30 000 долара за покупки на офис консумативи от Amazon.

Байдън и Тръмп са имали редица сблъсъци с Amazon през годините.

При Байдън Федералната търговска комисия (FTC), заедно със 17 щата,  заведе антитръстов иск срещу компанията, обвинявайки технологичния гигант, че използва своята „монополна власт“ за надуване на цените. Байдън също участва в битка в Twitter през 2022 г. с Джеф Безос, основателят и бивш главен изпълнителен директор на Amazon, за инфлацията и корпоративните данъци.

Тръмп също отдавна враждува с Amazon и от време на време заплашваше антитръстови действия срещу компанията, когато беше на поста.

Екипът на Байдън изглежда е похарчил много за продукти на Apple. Над 170 000 долара бяха похарчени през 2023 г. при оторизиран доставчик на услуги на Apple, наречен „Mac Business Solutions“.

Покупките на iPhone и MacBook изглеждат са по-малко в документацията от компанията на Тръмп, но въпреки това кампанията е похарчила почти 9 000 долара директно за покупки на „офис оборудване“.

Когато екипът на кампанията се нуждае от превоз, екипът на Тръмп се оказа много по-склонен да използва Uber, като компанията за споделено пътуване се плаща 10 пъти по-често от Lyft (LYFT). Uber Eats също се появява често в документи на Тръмп.

Отборът Байдън има много по-разнороден по този въпрос. Помощниците от Демократическата партия разделят разходите си между двете компании, като има леко предпочитание към Lyft.

Нито една от кампаниите изглежда не е имала много начини за пряк контакт със социалната мрежа X, известна в миналото като Twitter. Но кампанията на Тръмп е платила 168 долара на компанията на Илон Мъск за два премиум абонамента.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ