Facebook се отказва от термина "Потребители"

Facebook се отказва от термина Потребители

В доминираното от потребление съвременно общество най-голямата социална мрежа в света реши да се откаже от популярното обозначение "Потребители" за своите клиенти, заради възможните негативни асоциации. В работни документи, съвещания и разговори те вече ще бъдат наричани просто "Хора" от служителите на мрежата, обяви директорът по дизайн на Facebook, Маргарет Голд Стюарт.

"Ние не просто не използваме вече този термин, ние сме го забранили!", подчерта тя. "Както отбеляза някой наскоро, крайно самонадеяно е да се смята, че хората съществуват само, за да използват творенията ти. Те имат собствен живот, извън и независимо от факта, че използват твой продукт. Нашето убеждение е, че първата крачка към формирането на хуманност е да признаеш, че потребителите са хора.", коментира Стюарт, цитирана от The Atlantic.

Преди две години един от създателите на Twitterq Джак Дорси излезе с аналогична инициатива. Той призова всички представители на ИТ- индустрията да се откажат от термина "потребител", който по негово мнение не е от най-етичните. То предизвиква нееднозначни асоциации, още повече, че оригиналната дума на английски "user" се използва и за лица, използващи наркотици, обоснова се Дорси и предложи като заместител да се употребява просто "клиент (customer).

"Никой не иска да мислят за него като ползвател или потребител. Аз не бих искал да мислят така за мен. И не виждам моята майка като "юзер", тя е просто мама. Думата "потребител" размива границите на индивидуалността", коментира тогава Дорси.


 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Зеленски не харесва Будапеща като място за среща на върха с Путин, но би присъствал
„Файненшъл таймс“: Тръмп е призовал Зеленски да приеме условията на Путин за край на войната
Дигиталното евро – новата основа на европейската финансова инфраструктура
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 20 до 26 октомври
Шефът на НСИ: Над 41% е натрупаната за 5 години инфлация
Oreo трансформира пешеходните пътеки в бисквитки, за да стимулира импулсивните покупки
Едни от най-големите приложения и уебсайтове в света спряха да работят
Важни решения по пътя към успеха