Foxconn няма да се състезава на терена на авангардни чипове
Доставчикът на Apple iPhone Foxconn, официално известен като Hon Hai, заяви, че стратегията на компанията в сферата на полупроводниците е да се съсредоточи върху производството на „специализирани чипове“, а не да се конкурира с авангардни чипове от най-висок клас, предаде Си Ен Би Си.
„Ние не тичаме след най-напредналите технологии. Hon Hai няма да се конкурира с водещи играчи, които предлагат 4-нанометрови или 3-нанометрови полупроводници. Фокусираме се повече върху специалните технологии“, каза Чиан Шан-И, главен стратегически директор за полупроводници в Hon Hai Technology Group, пред Емили Тан от CNBC във вторник.
Специализираните чипове се използват в сектори като автомобилостроенето и интернет на нещата. Чиповете за автомобилни приложения обикновено се произвеждат с помощта на зряла технология, най-често с 28-нанометрови чипове.
Чиповете се произвеждат чрез процес, известен като литография, при който изключително сложни и скъпи машини насочват много тесни лъчи светлина върху силициеви пластини, обработени с фотоустойчиви химикали. При контакта с химикалите се създават сложни модели. Този процес води до изграждането на транзистори. Колкото повече транзистори има в един чип, толкова по-ефективен и мощен е той. Гореспоменатите нанометри са свързани с размера на транзисторите. Ако размерът на транзисторите е по-малък, това означава, че по-голям брой от тях могат да бъдат поместени на квадратен милиметър върху даден чип.
Компании като тайванската TSMC и южнокорейската Samsung се стремят към производството на 2-нанометрови и 3-нанометрови чипове. Samsung вече каза, че ще започне да произвежда масово 2-нанометрови чипове до 2025 г., след като компанията започна да произвежда 3-нанометрови чипове през юни миналата година.
„Ако се опитаме да преследваме 3-нанометров, 2-нанометров процес, вече сме твърде закъснели. Начинът, по който работим, е просто да се опитаме да управляваме веригата за доставки. И ние го наричаме специална технология – това изобщо не е закъсняло“, каза Чан.
Hon Hai Technology Group е най-големият производител на електроника по договор в света, като компанията сглобява потребителски продукти като iPhone на Apple. Но през последните няколко години тайванската фирма направи инвестиции в областта на полупроводниците и електрическите превозни средства.
Що се отнася до електромобилите, Чан каза, че фокусът е върху захранващите устройства и чиповете от силициев карбид – все по-предпочитан материал сред производителите на електромобили, благодарение на по-високата му ефективност при големите нива на електрическо напрежение, често срещани в електромобилите.
Foxconn за първи път обяви прототипи на EV през 2021 г., направени от Foxtron - съвместно предприятие между Foxconn и тайванския производител на автомобили Yulon Motor.
В момента Foxconn произвежда само малък брой електромобили, но си е поставила първоначална цел за улавяне на 5% пазарен дял в световен мащаб до 2025 г., информира Ройтерс.
Китай, Европа и САЩ са основни играчи, когато става въпрос за електрически автомобили. От третото тримесечие на 2021 г. до второто тримесечие на тази година трите водещи играча – Tesla, BYD и Volkswagen – държат 42% от световния пазар на електромобили, според Counterpoint Research.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.