Foxconn няма да се състезава на терена на авангардни чипове

Foxconn няма да се състезава на терена на авангардни чипове

Доставчикът на Apple iPhone Foxconn, официално известен като Hon Hai, заяви, че стратегията на компанията в сферата на полупроводниците е да се съсредоточи върху производството на „специализирани чипове“, а не да се конкурира с авангардни чипове от най-висок клас, предаде Си Ен Би Си.

„Ние не тичаме след най-напредналите технологии. Hon Hai няма да се конкурира с водещи играчи, които предлагат 4-нанометрови или 3-нанометрови полупроводници. Фокусираме се повече върху специалните технологии“, каза Чиан Шан-И, главен стратегически директор за полупроводници в Hon Hai Technology Group, пред Емили Тан от CNBC във вторник.

Специализираните чипове се използват в сектори като автомобилостроенето и интернет на нещата. Чиповете за автомобилни приложения обикновено се произвеждат с помощта на зряла технология, най-често с 28-нанометрови чипове.

Чиповете се произвеждат чрез процес, известен като литография, при който изключително сложни и скъпи машини насочват много тесни лъчи светлина върху силициеви пластини, обработени с фотоустойчиви химикали. При контакта с химикалите се създават сложни модели. Този процес води до изграждането на транзистори. Колкото повече транзистори има в един чип, толкова по-ефективен и мощен е той. Гореспоменатите нанометри са свързани с размера на транзисторите. Ако размерът на транзисторите е по-малък, това означава, че по-голям брой от тях могат да бъдат поместени на квадратен милиметър върху даден чип.

Компании като тайванската TSMC и южнокорейската Samsung се стремят към производството на 2-нанометрови и 3-нанометрови чипове. Samsung вече каза, че ще започне да произвежда масово 2-нанометрови чипове до 2025 г., след като компанията започна да произвежда 3-нанометрови чипове през юни миналата година.

„Ако се опитаме да преследваме 3-нанометров, 2-нанометров процес, вече сме твърде закъснели. Начинът, по който работим, е просто да се опитаме да управляваме веригата за доставки. И ние го наричаме специална технология – това изобщо не е закъсняло“, каза Чан.

Hon Hai Technology Group е най-големият производител на електроника по договор в света, като компанията сглобява потребителски продукти като iPhone на Apple. Но през последните няколко години тайванската фирма направи инвестиции в областта на полупроводниците и електрическите превозни средства.

Що се отнася до електромобилите, Чан каза, че фокусът е върху захранващите устройства и чиповете от силициев карбид – все по-предпочитан материал сред производителите на електромобили, благодарение на по-високата му ефективност при големите нива на електрическо напрежение, често срещани в електромобилите.

Foxconn за първи път обяви прототипи на EV през 2021 г., направени от Foxtron - съвместно предприятие между Foxconn и тайванския производител на автомобили Yulon Motor.

В момента Foxconn произвежда само малък брой електромобили, но си е поставила първоначална цел за улавяне на 5% пазарен дял в световен мащаб до 2025 г., информира Ройтерс.

Китай, Европа и САЩ са основни играчи, когато става въпрос за електрически автомобили. От третото тримесечие на 2021 г. до второто тримесечие на тази година трите водещи играча – Tesla, BYD и Volkswagen – държат 42% от световния пазар на електромобили, според Counterpoint Research.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ