Google предлага нови промени в резултатите от търсенето в Европа

Google предложи повече промени в своите резултати от търсене в Европа, след като някои по-малки конкуренти се оплакаха от по-нисък трафик към техните сайтове в резултат на предишни настройки и тъй като антитръстовите регулатори на ЕС обмислят налагането на такси срещу компанията съгласно новите технологични правила, предаде CNBC.
Съгласно Закона за цифровите пазари(DMA) на Google е забранено да дава предимство на своите продукти и услуги на своята платформа. Законът влезе в сила миналата година и има за цел да овладее силата на Big Tech.
Оттогава най-популярната интернет търсачка в света се опитва да отговори на противоречиви изисквания от сайтове за сравнение на цени, хотели, авиокомпании и малки търговци на дребно, наред с други. Последните три групи казаха, че кликванията им за директни резервации са намалели с 30% поради скорошни промени в Google.
„Затова предложихме повече промени в нашите европейски резултати от търсене, за да се опитаме да отговорим на тези искания, като същевременно изпълняваме целите, поставени от DMA“, каза правният директор на Google Оливър Бетел в публикация в блог във вторник.
Промените включват въвеждане на разширени и еднакво форматирани единици, позволяващи на потребителите да избират между сайтове за сравнение и уебсайтове на доставчици, нови формати, позволяващи на конкурентите да показват цени и снимки на своите уебсайтове, както и нови рекламни елементи за сайтове за сравнение.
„Смятаме, че последното предложение е правилният начин за балансиране на трудните компромиси, които включва DMA“, каза Бетел.
За своите резултати от търсене в Германия, Белгия и Естония Google също планира да премахне картата, показваща местоположението на хотелите и резултатите под картата, подобно на стария си формат „десет сини връзки“ от преди години, като част от кратък тест за измерване на интереса на потребителите.
"Не предприемаме с охота тази стъпка, тъй като премахването на полезни функции не е от полза за потребителите или бизнеса в Европа“, каза Бетел.
Google е на прицела на Европейската комисия от март. Нарушенията на DMA могат да струват на компаниите до 10% от годишния им глобален оборот.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Милиони потребители са потенциално засегнати след кибератака срещу Gucci, Balenciaga и Alexander McQueen
Бизнес |Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа
ПР и събития | Advertorial |САЩ и Китай стигнаха до споразумение за прехвърляне на собствеността върху TikTok
Свят |Новата икономика: Притесненията за заплащането разделят европейците
Икономика |Технополис започва да приема предварителни поръчки за новите модели iPhone 17
Технологии | Advertorial |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 15 до 21 септември
Хороскоп |5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Техники за успех |Япония е на първо място по дял на възрастните хора в страните с население над 40 милиона
Свят |Израел започна сухопътно настъпление в град Газа
Свят |На днешната дата, 16 септември. Рождениците днес
На днешната дата |Тръмп подписа указ за разполагане на Националната гвардия в Мемфис
Свят |Смятана за изгубена от 400 г. картина на Рубенс е открита в имение в Париж
Свят |Тръмп: Възможно е да има разговори между Путин и Зеленски „сравнително скоро“, но те се мразят много
Свят |ADVERTORIAL

Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа

Партньорът на Microsoft за 2024 г. Noventiq Bulgaria със събитие за AI агенти и киберсигурност на 25 септември в София

Коментари
Няма въведени кометари.