Как Intel загуби битката за PlayStation
Intel е загубила договора за проектиране и изработване на чипа за PlayStation 6 на Sony през 2022 г., което е нанесло значителен удар върху усилията ѝ да изгради своя новосъздаден бизнес за производство на чипове, съобщи "Ройтерс" като се позова на трима, добре информирани източници.
Усилията на Intel да спечели пред Advanced Micro Devices в конкурентен търг за доставка на дизайна на предстоящия чип за PlayStation 6 и Taiwan Semiconductor Manufacturing Co като производител по договор щяха да възлязат на милиарди долари приходи и производство на хиляди силициеви пластини месечно, твърдят двама източници.
Intel и AMD бяха последните двама претенденти в процеса на наддаване за договора. Спечелването на бизнеса за проектиране на чипове за PlayStation 6 на Sony щеше да бъде победа за сегмента за проектиране на Intel и щеше да се удвои като победа за усилията на компанията за производство по договор, който беше централната част от плана на главния изпълнителен директор на Intel Пат Гелсинджър за промяна.
Гелсинджър обяви плановете на Intel за създаване на такъв тип подразделение през 2021 г. и го представи официално на събитие в Сан Хосе, Калифорния, през февруари тази година. Сделката за чиповете PlayStation произхожда от сегмента за проектиране на Intel, но щеше да бъде от полза за финансовите резултати на новото подразделение, след разделянето през тази година.
Тук за първи път се съобщават подробности за дискусиите и как Intel е пропуснала да сключи договор за все още необявената игрова конзола от следващо поколение на Sony.
Обикновено конзолите на Sony се продават в повече от 100 милиона бройки за половин десетилетие. За един дизайнер на чипове бизнесът с конзоли е с по-ниска печалба от брутните маржове от над 50 % за продукти като чиповете за изкуствен интелект, но въпреки това представлява стабилен бизнес, който може да се възползва от вече разработената от компанията технология. Бизнесът на Sony би могъл също така да помогне за развитието на бизнеса на Intel за производство по договор, който сега се бори да намери нови големи клиенти.
Според двама от източниците спор за размера на печалбата, която Intel ще получи от всеки чип, продаден на японския електронен гигант, е попречил на Intel да се споразумее за цената със Sony. Вместо това конкурентът AMD получи договора чрез конкурентен процес на наддаване, който елиминира други компании като Broadcom, докато не останаха само Intel и AMD.
Дискусиите между Sony и Intel продължиха месеци наред през 2022 г. и включваха срещи между главните изпълнителни директори на двете компании, десетки инженери и изпълнителни директори. Помолени от "Ройтерс" за реакция на провала на преговорите от Intel лаконично отговарят, че няма да коментираме каквито и да е текущи или потенциални разговори с клиенти.
Sony обяви PlayStation 5 Pro миналата седмица, но все още не е представила следващото поколение. Години след пускането си през 2020 г., Sony заяви, че е продала 20,8 милиона от първо поколение системи PlayStation 5 през фискалната 2023 г.
Подобно на големите технологични компании като Google и Amazon разчитат на външни доставчици, за да помогнат при проектирането и производството на персонализирани AI чипове, Sony разчита на опитни дизайнерски изпълнители, за да направят процесорите за системи.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.