Китай пуска най-нова версия на maglev-влак със 600 км/ч
 
                      Най-новата версия на влак с магнитна подемна сила /maglev/ в Китай е способна да се движи с 600 км/ч. Технолозите на влака обаче са се борили с проблема с ударните вълни, които възникват, когато влакът излиза от отвора на тунела, съобщава в The Guardian.
Изследователите се надяват, че може би са решили т.нар .„гръм в тунела“ при прототипа на най-новата версия на магнитно-левитационен влак в Китай. Когато високоскоростен влак навлезе в затворено пространство, като тунел, въздухът отпред се компресира, подобно на бутало. Получените колебания във въздушното налягане се обединяват в отвора на тунела, генерирайки нискочестотни ударни вълни. Те са разговорно известни като „тунелен гръм“, подобно на явлението „звуков гръм“, който се чува, когато изтребителите преминават скоростта на звука. Тунелните гръмове представляват сериозни предизвикателства за експлоатационната безопасност, тъй като ударните вълни могат да смущават хора и животни наблизо, както и да причинят структурни повреди.
Сега обаче изследователите са открили, че поставянето на иновативни звукоизолиращи буфери на отворите на тунелите може да намали ударните вълни с до 96%. Това обещава подобрения в експлоатационната безопасност, шумовото замърсяване и комфорта на пътниците, както и защита на животните в близост до бъдещи линии. Порестата структура на новите 100-метрови буфери, комбинирана с порести покрития върху тялото на тунела, позволява на затворения въздух да излезе, преди влакът да достигне отвора на тунела, потискайки силния гръм по същия начин като заглушител, монтиран на огнестрелно оръжие.
Магнитната левитация е използването на магнитна сила за движение на влак над направляваща линия или релса, понякога с височина само 10 мм, чрез електромагнитно или електродинамично окачване. След това влакът се задвижва с помощта на други електромагнити. Докато конвенционалните високоскоростни влакове в крайна сметка са ограничени по скорост поради увеличеното износване на колелата спрямо релсите, разделянето на релсите от влака означава, че магнитните левитации са над такива земни проблеми като триенето.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
В навечерието на Хелоуин: Тиквата може да крие токсични тайни
Любопитно |Въвеждат доброволна военна служба за жените в Гърция
Свят |Последен ден за пренастройване на апаратите в таксита в лева и евро
Политика |Цените на петрола са се насочили към трети пореден месечен спад
Енергетика |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Си Дзинпин призовава азиатските държави да поддържат веригите за доставки стабилни и да работят заедно в „бурните“ времена
Икономика |Китай потвърди плановете си да изпрати астронавти на Луната до 2030 г.
Любопитно |Белгия и Русия си размениха в социалните мрежи заплахи с унищожение
Свят |Лидерите раждат ли се, или се създават?
Лидерство |На днешната дата, 31 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |KoHousing променя правилата на имотния пазар
Икономика | Advertorial |Времето: Слънцето ще разсее сутрешните мъгли
България |Цените на петрола са се насочили към трети пореден месечен спад
Енергетика |ADVERTORIAL
 
						Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
 
						Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
 
						 
                 
                			   
              	 
                         
                           
                         
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
	                       
                               
                               
                           
                               
                               
                           
                               
                              
Коментари
Няма въведени кометари.