Министерството на правосъдието на САЩ ще поиска от съдия да принуди Google да продаде Chrome
Министерството на правосъдието на САЩ ще поиска от съдия да принуди Google на Alphabet да продаде своя интернет браузър Chrome, съобщи Блумбърг, позовавайки се на запознати източници.
Министерството също така ще поиска от съдията, който постанови през август, че Google незаконно е монополизирал пазара на търсенето в интернет, да изисква мерки, свързани с изкуствения интелект и операционната система за смартфони Android, се казва в доклада, цитиран от Ройтерс.
Google контролира как хората гледат интернет и какви реклами виждат отчасти чрез своя браузър Chrome, който обикновено използва търсене с Google, събира информация, важна за рекламния бизнес на Google, и според оценки държи около две трети от световния пазар на браузъри.
От министерството са отказали коментар. Google, в изявление на Лий-Ан Мълхоланд, вицепрезидент по регулаторните въпроси на компанията, посочи, че Министерството на правосъдието прокарва „радикален дневен ред, който далеч в този случай надхвърля правните въпрси“ и би навредил на потребителите.
Този ход би бил един от най-агресивните опити на администрацията на Байдън да ограничи големите технологични монополи.
В крайна сметка обаче преизбирането на Доналд Тръмп за президент може да окаже най-голямо влияние върху случая.
Два месеца преди изборите Тръмп заяви, че ще преследва Google за това, което възприема като пристрастност против него. Но месец по-късно Тръмп се усъмни дали разбиването на компанията е добра идея.
Google планира да обжалва, след като окръжният съдия на САЩ Амит Мехта вземе окончателно решение, което той вероятно ще направи до август 2025 г. Мехта е насрочил процес по предложенията за корекции за април.
Прокурорите предложиха набор от потенциални средства за правна защита по случая, от прекратяване на ексклузивни споразумения, при които Google плаща милиарди долари годишно на Apple Inc и други компании за да може неговата търсачка да бъде тази по подразбиране на таблети и смартфони, чак до продажбата на части от бизнеса на компанията, като Chrome и операционната система Android.
Тъй като пазарният дял на Chrome е толкова висок, той е важен двигател на приходите за Google. В същото време, когато потребителите влизат в Chrome с акаунт в Google, Google може да предложи по-насочени реклами при търсене.
Google твърди, че неговата търсачка е спечелила потребителите с качеството си, като добавя, че е изправена пред силна конкуренция от Amazon и други сайтове и потребителите могат да избират други търсачки като такива, които се активират по подразбиране.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.