Netflix отчете значителен скок в броя на абонатите
Netflix Inc. отбеляза най-добрия си старт на годината от 2020 г. насам, привличайки повече нови клиенти, отколкото се очакваше, благодарение на силния набор от оригинални предавания и мерките срещу споделянето на пароли, пише Блумбърг.
Компанията съобщи, че е добавила 9,33 милиона абонати през първото тримесечие на 2024 г., почти удвоявайки средната оценка на анализаторите за ръст с 4,84 млн
Netflix се възстанови от забавянето през 2021 г. и 2022 г., за да нарасне с най-бързия си темп от първите дни на пандемията на коронавирус. Това се дължи до голяма степен на мерките срещу хора, които са използвали нечий друг акаунт. Компанията изчислява, че повече от 100 милиона души са използвали акаунт, за който не са платили. Докато ръководителите на Netflix се страхуваха от обратна реакция от страна на клиентите, компанията успя да убеди милиони хора да започнат плащат за достъп.
Очакванията за представянето на Netflix през първото тримесечие нараснаха значително през последните дни, тъй като анализатор след анализатор повишиха прогнозите си, а в писмото си до инвеститорите в четвъртък компанията каза, че печалбите от абонати ще бъдат по-ниски през този период, докато приходите ще се увеличат с 16%.
Netflix също така заяви, че ще спре да отчита платено тримесечните плащания и приходи на абонат, като се започне от първото тримесечие на 2025 г. Тези показатели отдавна са основният начин, по който Уолстрийт оценява представянето на компанията, но Netflix опитва да измести фокуса към традиционни показатели като приходи и печалба. Ръководството ще продължи да докладва големи постижения при броя на абонатите.
„Решението повече да не се разкриват тримесечните абонаменти от следващата година няма да се отрази добре“, каза Паоло Пескаторе, основател и анализатор в PP Foresight,. „Още повече като се има предвид ръстът на абонатите, който кралят на стрийминга е регистрирал през последната година“, добави той.
Тези нови клиенти имаха какво да гледат. Netflix представи нов хит на всеки няколко седмици досега тази година, включително сериали като „Fool Me Once и Griselda“, „The Gentleman“ и „3 Body Problem“, както и риалити шоуто Love Is Blind. Услугата за стрийминг представлява около 8% от гледането на телевизия в САЩ и е водеща в повечето от големите световни медийни пазари.
„С повече от двама души на домакинство средно, имаме аудитория от над половин милиард души“, се казва в писмото на компанията до акционерите. „Никоя развлекателна компания досега не е програмирала в такъв мащаб и с тази амбиция.“
Неотдавнашният ръст издигна акциите на Netflix обратно към рекордно високи нива, давайки на компанията пазарна стойност от над 260 милиарда долара. Той постави рекорд за всички времена при ниво от $691,69 за акция през ноември 2021 г.
Някои анализатори се притесняват, че Netflix отново се търгува при оценка, която далеч надхвърля фундаментите на бизнеса. Компанията реализира продажби от 9,33 милиарда долара, което е ръст от 15% и надминава прогнозите за 9,26 милиарда долара. Нетната печалба нарасна до 2,33 милиарда долара, или 5,28 долара на акция, също над прогнозите.
Тези резултати са по-ниски от данните на компании с по-малка пазарна оценка, а тласъкът от мерките срещу споделянето на пароли е временен и ръководителите на Netflix не са склонни да поставят твърд график кога този растеж ще спре.
Въпреки това дори скептично настроените анализатори бяха впечатлени от скорошното представяне на компанията, повишавайки ценовите си цели за инвеститорите. За да поддържа растежа си занапред, Netflix също така представи по-евтина, поддържана от реклама версия на услугата си. Компанията също така започна да инвестира в програми на живо, включително специални събития и предстоящ боксов мач.
Около 40% от новите клиенти на Netflix избират абонамента с реклами на пазари, където той е достъпен, посочват от компанията. Рекламното ниво все още е нищожно в сравнение с онлайн видео гиганти като YouTube.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.