Ревизираната платена услуга без реклами на Meta може да нарушава законите на ЕС, твърди потребителска група

Ревизираната платена услуга без реклами на Meta може да нарушава законите на ЕС, твърди потребителска група

Ревизираната абонаментна услуга без реклами на Meta Platforms може да нарушава законите на ЕС за потребителите и поверителността в допълнение към антитръстовите правила, заяви Европейската потребителска организация (BEUC) в четвъртък, като призова регулаторите да предприемат действия срещу американския технологичен гигант, предаде Ройтерс.

Meta, която пусна платена абонаментна услуга за Facebook и Instagram през 2023 г., впоследствие предложи на европейските потребители опцията да получават по-малко персонализирани реклами и 40% по-ниска цена на услугата миналата година.

BEUC, който се оплака от услугите, базирани на платени абонаменти, пред органите за защита на потребителите през 2023 г., заяви, че промените, направени миналата година, са козметични.

„Според нас технологичният гигант не успява да се справи с основния проблем, а именно че на потребителите на Facebook и Instagram не се дава справедлив избор, а компанията прави слаба оферта, за да твърди, че спазва законодателството на ЕС, докато все още тласка потребителите към своята система за поведенчески реклами “, каза генералният директор на BEUC Агустин Рейна.

„Важно е органите за защита на потребителите и данните и Европейската комисия бързо да проучат най-новата политика на Meta и, ако е необходимо, да предприемат незабавни и ефективни мерки за защита на потребителите“, каза той.

BEUC твърди, че подвеждащите практики и неясните условия на Meta насочват потребителите към предпочитаната от нея опция.

Потребителската група също посочи, че не е възможно потребителите свободно да се съгласят техните данни да бъдат обработвани и че Meta не минимизира данните, които събира от потребителите.

Meta заяви, че миналогодишните промени са в отговор на исканията на регулаторите на ЕС. Компанията беше обвинена от антитръстовите регулатори на ЕС през юли миналата година за нарушаване на Закона за цифровите пазари с ааргумента, че нейната платена услуга без реклами дава само два избора на потребителите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ