Технологията, която ще промени пазаруването в магазините

Технологията, която ще промени пазаруването в магазините

Навлизането на нова безжична платформа, която е базирана на стандарта Bluetooth 4.0, ще предложи решение на проблема с навигацията в затворени пространства и ще позволи на търговските обекти да взаимодействат много по-пълноценно и лесно с клиентите, направо през техните телефони.

Въпреки бума на мобилните комуникации, приложенията за смартфони и услугите, базирани на местоположението през последните години, телеком секторът дълго беше безсилен да се справи с едно предизвикателство – осигуряване на качествена навигация в затворени пространства (indoor positioning). Причината е, че в тях сигналът на сателитните позициониращи системи като американската GPS е по-слаб или напълно липсва. По всичко личи обаче, че вече е намерено решение на този проблем, което ще промени изцяло начина, по който всички ние се ориентираме в затворени пространства – търговски обекти, молове, летища, административни и офис сгради, музеи и др.

Решението се нарича beacon (бийкън) – иновативна технология, базирана на версия 4.0 на безжичния стандарт Bluetooth, която вече е достъпна на пазара.

Освен, че ще спомогнат за широкото навлизане на indoor позиционирането, бийкъните ще направят истинска революция в начина, по който пазаруваме и взаимодействаме с търговските обекти. На практика, с тяхна помощ бизнесите ще могат да прихващат клиентите още с влизането им в даден търговски обект, да се свързват с тях посредством техните смартфони и да им предлагат различни персонални отстъпки и промоции, на база на историята на взаимоотношенията с тях. Технологията вече е внедрена в представената наскоро от Apple мобилна операционна система iOS7, а очакванията са скоро да заработи и в устройства, базирани на Android и Windows Phone.

„Навлизането на бийкъните в живота ни ще промени изцяло взаимодействието на търговските обекти с техните клиенти и ще предостави редица нови възможности пред маркетинг отделите. За потребителите пък това означава много по-персонализирана комуникация с компаниите, която ще е базирана на техните конкретни предпочитания, навици и необходимости. Всеки аспект от ритейл бизнеса ще се промени с новата технология“, обяснява Цветан Алексиев, главен изпълнителен директор на Sirma Solutions, която е разработила първата българска система, използваща новата бийкън технология – Loyax.

Какво представляват бийкъните?

Бийкъните представляват миниатюрни устройства, подобни на чип - карти за достъп, които са базирани на Bluetooth Low Energy технологията, включена в стандарта за безжичен обмен на данни Bluetooth, версия 4.0. Заради своя размер и автономност на работа, устройствата могат лесно да бъдат поставени навсякъде в затворени пространства, предоставяйки нови възможности за комуникация и определяне на местоположението с точност едва няколко метра.

Технологията вече предизвиква вниманието както на големи корпорации, така и на стартиращи компании в мобилния сектор. Apple вече я интегрира във версия 7 на своята мобилна операционна система iOS и създаде платформата iBeacon, използваща бийкъни за маркетинг и комуникация с клиентите в затворени пространства. Компанията вече е поставила iBeacon устройства в над 250 от своите магазини и посреща чрез тях своите клиенти с персонализирани съобщения към мобилните им телефони, таргетирана продуктова информация и текущи промоции. Според Бен Бахарин, Технологичен директор в американската компания Creative Strategies, броят на iOS устройствата, поддържащи iBeacon технологията, се очаква да достигне до 250 милиона в световен мащаб до края на 2014 година.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дания планира да забрани социалните мрежи за потребители под 15-годишна възраст
Зеленски: Ако Путин иска да превземе Източна Украйна, ще трябва да погребе един милион от войниците си
Проф. д-р Деян Радев: Ниското ниво на финансова грамотност носи голям риск
Спрете да правите тези три неща сами в бизнеса!
NBC: Белият дом обсъжда вариант за връщане на Закона за потушаване на въстания от XIX век
На днешната дата, 10 октомври. Рождениците днес
Китайски хирурзи извършиха първата трансплантация на черен дроб от прасе на човек
"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци