Българите възприемат родината си като роза, море и минерални извори

Българите възприемат родината си като роза, море и минерални извори

93% от българите възприемат родината си като роза, 83 на сто - като море и 73 на сто като минерални избори. Това показва проучване, представено от министъра на туризма Николина Ангелкова.

Според изследване в 11 държави, направено сред 8000 респондента, които никога не са посещавали България, 49 на сто си представят България като море, 39 на сто - като слънце и около 30 на сто - като роза.

Министър Ангелкова посочи, че до десетина дни ще бъдат представени графичните изображения на новото туристическо лого. Министърът информира, че вече е  „изчистена" с изпълнителите творческата концепция и заяви, че  повече пари за ново лого не са давани и няма да се дава  допълнително за новия проект.

Ангелкова представи и целите, които нейното министерство си е поставило, а именно превръщането на България в целогодишна туристическа дестинация, разпознаваема от всички и възприемане на разбирането, че туризмът е индустрия.

„В рамките на 3 месеца работа фокусът бе в законодателството, в приемане на 2 наредби - за единна система за туристическа информация и за информационна обезпеченост. Предстоят и промени в Закона за туризма, свързани със създаване на благоприятни условия за ски туризма", каза Ангелкова, цитирана от БГНЕС. Тя поясни, че в закона за туризма ще се съдържа и платформа за туристическите атракции. До момента 160 общини са изпратили информация, като става ясно, че на територията им има 2240 броя туристически атракции, но до 250 от тях няма инфраструктурен достъп. Остават още 104 общини, които трябва да пратят данни за платформата.

„Ще се опитаме да наложим такса на всички туристически обекти, която да отива за социализацията на дадения обект. Стартирали сме етапа по изясняване на статута на националните курорти и до края на март работната група трябва да представи резултати”, обясни Ангелкова.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ