Туризмът - основен двигател на растеж в цял свят през тази година

Туризмът - основен двигател на растеж в цял свят през тази година

Туризмът в световен мащаб е на върха на огромна вълна от растеж, иновации и търсене и е в силна позиция да реализира допълнителни печалби през 2015 г., сочи глобалното изследване на туристическата индустрия на Ernst & Young (EY): Топ тенденции за 2015 година. Новите дестинации увеличават броя на участниците в индустрията и създават атрактивна атмосфера за придобивания.

Туристическата индустрия влияе все по-силно върху световната икономика. В цял свят днешната индустрия за пътувания и туризъм осигурява 266 милиона работни места и носи 9.5% от БВП в световен мащаб. Очакванията са през 2015 година индустрията да расте с 3.9% и секторът да получи заслужено признание за основна движеща сила на икономическия растеж на местно, регионално и глобално ниво. В глобален план пътуванията се увеличават във всички сегменти – за отдих, корпоративни и групови, но дестинациите трябва ефективно да изпълняват и инвестират в стратегиите си за туризъм, за да изпъкнат.

“В областта на туризма очакваме растеж, развитие и разрастване на търговските марки през предстоящата година. Независимо от някои сериозни насрещни ветрове – като например, геополитическата нестабилност и непоследователния икономически растеж – индустрията процъфтява и оптимизмът надделява”, коментира Майкъл Фишбин, глобален лидер на ЕУ за услуги в областта на отдиха и туризма.

През 2015 г. ще ни залее лавина от нови хотели, а атрактивните имоти ще продължат да сменят своите собственици. Като цяло, сега индустрията разполага приблизително с 1.3 милиона нови стаи за гости.

Въпреки че световната туристическа индустрия до голяма степен бе доминирана от няколко основни града или дестинации, считани за най-желани за глобални пътувания (например, Ню Йорк, Париж и Лондон), световните пътешественици все повече се насочват към нови дестинации. Това накара инвеститорите да идентифицират многобройни възможности на вторичните пазари, в търсене на инвестиции с по-висока доходност.

“Когато разглеждаме индустрията в глобален план, виждаме разширяване във всички области – както в традиционните области с високо търсене, а сега и на много вторични пазари. От Европа и Близкия Изток до Северна и Южна Америка и Африка, очакваме впечатляващи резултати с нов растеж и развития през 2015 г.”, споделя Камерън Картмел, лидер на ЕУ за услуги в областта на отдиха и туризма, за региона на Европа, Близкия Изток, Индия и Африка (EMEIA)

Тенденциите за сливания и придобивания - все по-актуални

През последните години, дейността по сливания и придобивания (М&A) в туристическия сектор води до все по-голям растеж. Сделките в сектора се увеличават с 8% на годишна база до третото тримесечие на 2014 г.

В бъдеще дейността по М&A ще се мотивира от желанието за растеж на фирмите, стратегическите достойнства на сделките и наличието на дългово финансиране при благоприятни условия. Колкото повече са глобалните капитали, толкова по-големи са възможностите за реализация на сделки в недвижими имоти. Трансграничният капитал дава 41.2% от световните инвестиции в хотели в периода януари 2014 - октомври 2014 г., в сравнение с 34.7% през 2013 г. Азиатските инвеститори – основно от Китай, Хонконг, Япония и Сингапур – реализират 43.2% от тези сделки, а потоците от парични средства от Азия към Северна Америка, Европа и Австралия ще продължат да се увеличават.

 “Понастоящем, трите топ глобални пазари на хотели за инвестиции от Азия са Манхатън, Хавай и Лондон, като те представляват 48.5% от общите азиатски инвестиции в хотели в световен план до октомври 2014 г.”, споделя Фишбин.

Въпреки че сега съществуващият пазар ще продължи да предлага благоприятни възможности за растеж чрез придобивания, според доклада в тази свръх конкурентна среда инвеститорите трябва да внимават за допълнителни рискове и усложнения. Инвеститорите ще трябва да бъдат все по-внимателни при проучването на тези възможности.


Нови концепции, нови изисквания

Въпреки че пътуванията се увеличават в повечето от основните пазари по света, предпочитанията при пътуванията и търсенето на предложения за настаняване на хората, които отсядат в хотели, също се развиват. През 2015 г. поколението на хилядолетието ще продължи да оказва дълбоко влияние върху начина, по който изглежда индустрията и върху това какви услуги разработват хотелиерите за гостите си.

“Новите пътешественици на деня – пътешествениците на хилядолетието– не търсят хотелите и преживяванията на родителите си. Те са много по-внимателни по отношение на разходите и са фокусирани върху преживяванията много повече от преди, независимо дали пътуват по работа или на почивка”, коментира Марк Лунт, лидер на ЕУ за услуги в областта на отдиха и туризма за Югоизточната част на САЩ, Латинска Америка и Карибския регион, споделя:

 За да отговарят на променящото се търсене, хотелиерите търсят иновативни алтернативи на традиционните продукти за настаняване. Някои от тези продукти първоначално се появиха в Европа и Азия, но си прокараха път и в САЩ и на други пазари.

С целия доклад може да се запознаете подробно на  www.ey.com/hospitality.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

През 2025 година изкуственият интелект ще изхвърли емисии въглероден диоксид колкото цял Ню Йорк
Lexus използва генеративен изкуствен интелект за нов празничен спот
На днешната дата, 25 декември. Рождество Христово, Коледа
Проруски хакери твърдят, че са извършили кибератака срещу Френската пощенска служба
Зеленски: Последният мирен план предвижда възможно изтегляне на Украйна от изтока
Венецуела обвинява САЩ в „изнудване“ за конфискуването на петролни танкери
Хиляди хора се стичат към Витлеем, за да съживят коледния дух след 2 години война в Газа
САЩ отказаха визи на бивш еврокомисар и други лица заради правила в социалните мрежи