Alibaba прави колосален борсов дебют

Alibaba прави колосален борсов дебют

Alibaba прави колосален борсов дебют

Китайският гигант за електронна търговия Alibaba дава начало днес на едно от най-големите първични публични предлагания (IPO) на всички времена. Той навлиза в търговията на Нюйоркската фондова борса под символа BABA с емисионна цена от 68 долара за акция, предаде Би Би Си. Така се вписва в предвиждания от финансовите анализатори диапазон от 66-68 долара за акция от по-рано.

Очаква се сериозен инвеститорски апетит към компанията, която притежава 80% от всички сайтове за търговия на дребно в Китай и се оценява на 167,6 млрд. долара. С борсовия си дебют в Ню Йорк Alibaba си поставя за цел да събере поне 21,8 млрд. долара. Това би било една от най-колосалните суми в историята на търговията с акции.

Възможно е набавените средства да достигнат 25 млрд. Предлагането й се очаква с месеци, дори с години от някои инвестори. То ще надмине рекорда на Agricultural Bank of Chinа, която през 2010 г. събра със своето IPO 22 млрд. долара.

Alibaba има по-висока пазарна стойност от Walt Disney или Boeing например. Тя притежава серия от адреси за онлайн търговия като сайтовете Alibaba, Taobao, Tmall и провокира повече транзакции от Amazon и eBay. Създадена е преди 15 години от бившия учител Джак Ма, който иска да използва някои от нейните постъпления, за да разшири бизнеса й в САЩ и другаде. Alibaba се листва на борсата в Ню Йорк, а не на хонконгската, заради неодобрение на хонконгските финансови регулатори към управляващата я структура, в която Ма и други ветерани оформят група от 27 мениджъри, имащи властта да номинират болшинството от борда на директорите.

Делът на Ма се оценява на 14 млрд. долара. Предлагането на концерна на инвеститорите ще направи милионери много от мениджърите й, както и софтуерните инженери и други служители.

Интернет гигантът посочва, че по последни данни има 279 млн. активни купувачи, които посещават сайтовете му поне веднъж месечно. Той отбеляза почти 2 млрд. долара печалби в тримесечието до юни 2014 г. Продажбите в периода са били 46% по-високи на годишна база и са достигнали стойност от 2,54 млрд. долара.  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ