Financial Times: Таен клуб управлява европейските финанси

Financial Times: Таен клуб управлява европейските финанси

В Европа от няколко десетилетия съществува таен клуб на най-големите финансисти и банкери, в който се провеждат срещи с лидери на различни държави и председатели на централни банки, съобщава в. Financial Times (FT).

Последната до момента среща на този клуб на най-големите финансисти и банкери в Европа според изданието е била проведена през октомври 2023 г. в хотел Dolder Grand в Цюрих.

Събитието е продължило три дни и на него са присъствали швейцарският министър на финансите Карин Келер-Сутер и управителят на Швейцарската централна банка Томас Жордан. Financial Times твърди, че на срещата са били обсъдени фалитът на швейцарската банка Credit Suisse, сливането ѝ с UBS през пролетта на 2023 г., както и "редица други въпроси".

Според Financial Times затвореният клуб на банкери и чиновници е създаден под егидата на организацията "Международен институт за банкови изследвания" (IIEB) през 1950 г. в Париж. По време на срещите на клуба ръководителите на най-големите европейски банки могат да обсъждат сливания и придобивания и формирането на глобалната политика зад кулисите. По правило събитията се провеждат в луксозни хотели и дворци в поверителен режим: аудио- и видеозаписът на клубните срещи е забранен, графикът на срещите и пълният състав на участниците в тях също са засекретени.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 22 юли. Имен ден празнуват Магда, Магдалена, Мадлен
Държавният департамент на САЩ одобри продажба на въоръжение на България за 620 млн. долара
Зеленски обяви, че следващият кръг мирни преговори между Украйна и Русия ще бъде в сряда
Град Ню Йорк и щатът Ню Джърси очакват 3,3 млрд. долара приходи от Световното първенство по футбол през 2026 г.
Слънце и жега: Термометрите удрят 42° във вторник
Най-опасният престъпник на Еквадор беше предаден на властите в САЩ
Петролът поевтинява на фона на опасенията от задаваща се търговска война между САЩ и ЕС
Четири неща, които всяка B2B марка трябва да прави