Вълна от клиентски оплаквания заляла германските банки за миналата година

Вълна от клиентски оплаквания заляла германските банки за миналата година

Вълна от клиентски оплаквания заляла германските банки за миналата година

Оплакванията от клиенти срещу банки и други финансови компании в Германия са се увеличили с една пета миналата година, показват официални данни, в момент когато контролните органи и регулаторите показват активност, за да укрепят доверието в сектора, съобщава Reuters.

BaFin, германският финансов наблюдател, засилва фокуса си върху защитата на потребителите след колапса на Wirecard - финансова компания, която се издъни в счетоводен скандал. Финансовият регулатор е получил 15 000 оплаквания от клиенти на банки и други доставчици на финансови услуги през миналата година, спрямо 12 500 през 2021 г. Освен това, рязкото увеличение е за четвърта поредна година.

Недостатъците включват дълг период за обработка при закриване на сметки, промени в правилата и условията и свиване на клоновите мрежи, твърдят служители, банкери и защитници на потребителите. Цифрите, съобщени от Reuters за първи път, ще бъдат публикувани в годишен доклад през май.

„Финансовите институции не се справят добре, защото се отнасят зле към клиентите си“, казва в интервю Чан-Джей Ю, служител на BaFin.

Deutsche Kreditwirtschaft, организация, която защитава германските финанси, отчита, че германските банки са "изключително стабилни и здрави" и доверието остава "високо" и "незасегнато" от неотдавнашните сътресения, произтичащи от колапса на кредиторите в Съединените щати и Швейцария.

Но проучване миналата година от YouGov показа, че степента на доверие във финансовия сектор на Германия, която е от съществено значение за насърчаване на по-широка финансова стабилност и привличане на капитал за подпомагане на икономическия растеж, е под средното за света, като изостава от Канада, Австралия и основните азиатски пазари.

„Самият факт, че потребителите все повече ни питат и търсят нашия съвет, е достатъчно доказателство, че те не се доверяват напълно на финансовите институции“, каза Нилс Наухаузер, защитник на банковите клиенти в югозападната провинция Баден-Вюртемберг. Проучване от тази година  установи, че 25% от анкетираните в Германия се доверяват на финансови фирми, 31% - не и 44% се колебаят.

Както във всяка индустрия, която предлага услуги в масов бизнес, има случаи, в които има различия в мненията между клиента и банката“, казаха Deutsche Kreditwirtschaft. Те посочват собствените си данни, които показват спад в оплакванията на потребителите през миналата година, за разлика от данните на BaFin.

Защитата и правата на клиентите на финансовите институции са подложени на засилен контрол от страна на регулаторите и германските съдилища.

BaFin, която беше основно променена с ново ръководство, предприе мерки срещу продължителността на времето, предоставено на брокерските компании за обработка на заявки за прехвърляне на сметки.  Продължаващият седмици процес за прехвърляне на акаунт към нов брокер често би оставил клиента в безизходица и на милостта на всякакви колебания на пазарите.

Ключово решение на Върховния съд на Германия през 2021 г. също затрудни банките да променят своите правила и условия. То отмени практика, която от десетилетия позволяваше на банките да повишават таксите без изричното съгласие на титулярите на сметки. Банкери казват, че решението е довело до допълнителни разходи и бюрокрация.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ