Панета от ЕЦБ: Подценяваме ефекта на корпоративните печалби върху инфлацията

Панета от ЕЦБ: Подценяваме ефекта на корпоративните печалби върху инфлацията

Маржовете на печалбите на компаниите може да имат по-голямо влияние върху инфлацията, отколкото се признава. Това заяви членът на Изпълнителния съвет на Европейската централна банка Фабио Панета в интервю за „Ню Йорк Таймс“, цитирано от Блумбърг.

„Има много дискусии относно ръста на заплатите“, каза Панета пред вестника тази седмица, според публикация на уебсайта на ЕЦБ. „Но ние вероятно не обръщаме достатъчно внимание на другия компонент на доходите – тоест печалбите“, добави той.

„Има сектори, в които вложените разходи спадат, докато цените на дребно се увеличават и печалбите също се увеличават. Така че това е достатъчно, за да се тревожа като централен банкер, че може да има увеличение на инфлацията поради нарастващите печалби“, коментира Панета.

По думите му компаниите може да повишават цените поради по-високи входящи разходи сега или в очакване на бъдещи увеличения на разходите, или защото имат пазарна мощ, която им позволява да го правят, без да страдат от загуба на търсене.

Редица компании, особено тези от енергийния сектор, регистрират рекордни печалби в последно време. Наскоро в САЩ нашумя новината за рекордната печалба на най-големият производител на яйца в страната Cal-Maine Foods. Компанията удвояване на приходите и скок на печалбата със 718% през последното тримесечие на фона на рязкото повишение на цените на яйцата.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Властите в Халкидики изхвърлят като отпадък всички чадъри и вещи, оставени на плажа
Световната банка препоръчва актуализация на имотния данък в България
Тръмп: Ще се види накъде ще се развие войната в Украйна през следващите 2 седмици
На днешната дата, 23 август. 148 години от Шипченската епопея
Времето: Следобедни валежи в планинските райони на Южна България
Вечни традиции: Британците прекарват средно 56,6 ч. годишно в обсъждане на времето
Сезон: Туризмът отчита 6% ръст на българи и чужденци, спрямо мналата година
Как да изградите работно място, в което всеки се чувства видян и чут?