Ранди Росийл oт Paysafe: Възможности и предизвикателства във финтех индустрията

Ранди Росийл oт Paysafe: Възможности и предизвикателства във финтех индустрията

Ранди Росийл oт Paysafe: Възможности и предизвикателства във финтех индустрията

Ранди Росийл е вицепрезидент „Глобални и бизнес услуги“ в Paysafe, водеща платформа за дигитални разплащания с богат опит в обслужването на търговци и потребители в глобалния развлекателен сектор. Белгиец по националност, той живее в България от 10 години и работи за едни от най-големите международни компании на българския пазар.

Голяма част от професионалния си път прекарва в екипа на Coca-Cola за региона на  Европа и Тихия океан, отговорен за създаването на Център за споделени услуги и Център за експертиза в София и Варна.

Преди да се присъедини към екипа на Paysafe, той ръководи програмата за глобална финансова трансформация на Experian.

Ранди има магистърска степен по Финанси и e дипломиран финансов анализатор (CFA Charterholder). Той притежава и Master Black Belt от Six Sigma - подход за усъвършенстване на бизнес процесите.

Какво ново се случва в Paysafe?

Ключов момент за успеха на нашите глобални бизнес услуги в Paysafe през последните години беше подобряването на качеството и целостта на финансовите ни данни. Автоматизацията и по-специално, хиперавтоматизацията на процесите, ни помогнаха за взимането на надеждни бизнес решения. 

Разширихме сферата на дейност на  глобалните ни бизнес услуги отвъд традиционните транзакционни процеси. Това от една страна се дължи на стремежа за осигуряване на по-голяма стойност за компанията, а от друга - на по-големите възможности на специализираните технологии, които отразяват ключови знания и експертен опит в съответната област. Тези предпоставки извеждат в центъра на вниманието дейности като законовата отчетност, спазването на данъчното законодателство, финансовото планиране, анализа и контрола.

Централизацията на всички тези процеси стана възможна благодарение на решения, базирани на знания, които осигуряват надеждна, ефективна и навременна обработка на специализираните дейности.

Успяхме да преодолеем т.нар data-value gap (несъответствието между данните и стойността) и да уеднаквим възприятията.

Какви са вашите успехи в Paysafe през последните години?

Екипът за Глобални бизнес услуги на Paysafe е "нервната система" на нашата организация. Той е този, който дава насоките за бизнес трансформация и растеж, и има жизненоважна роля в осигуряването на допълнителни функции. През последните години Paysafe промени голяма част от процесите си и това ще продължи и в бъдеще.

Екипът започна да мисли в посока трансформация и непрекъснато усъвършенстване, за да работи ефективно по поставените цели. Развитието на това мислене стана възможно след анализ както на по-голямата картина, така и на по-малките вътрешни детайли на всички предизвикателства, пред които компанията е изправена.

В Paysafe използваме Lean Six Sigma (LSS), като подход за развитие на този начин на мислене. Той насърчава сътрудничеството между всички екипи, създава рамка за решаване на проблеми, основана на иновации,  окуражава съпричастността, творчеството и колективните усилия.

LSS включва „влизане в обувките“ на клиента или заинтересованата страна и разбиране на техните потребности. Това ни помага  да  набележим необходимите промени и да се справим ефективно с предизвикателствата, като извеждаме нуждите на потребителите на преден план.

По пътя към трансформацията използването на модерни технологии беше от ключово значение. Забелязахме, че дистанцията между информационните технологии и бизнеса намалява, тъй като служителите стават все по-компетентни, а технологиите - по-удобни за ползване. През следващите години тази разлика ще намалее още повече. Глобалните бизнес услуги не само ще стимулират цифровата трансформация на компанията, но и ще бъдат инкубатор за нови технологии и възможност за тяхното приложение.

Paysafe положи големи усилия за централизирането, оптимизирането и автоматизирането на процесите си. За да продължим да добавяме стойност на продуктите, гледаме амбициозно към споделените услуги и възможностите, които предоставят. В бъдеще целта ни е да предоставяме по-усъвършенствани и персонализирани услуги, които ще помогнат на компанията да придобие конкурентно предимство.

Какво значи за Paysafe сертификата ACCA на глобалната организация за професионални счетоводители и какви предимства дава на работещите в компанията финансисти?

С гордост можем да споделим, че благодарение на високите си стандарти за обучение и развитие на служителите ни, Paysafe вече е работодател, сертифициран от Асоциацията на дипломираните експерт-счетоводители (ACCA)

Сертификатът от ACCA е световно признат,  подходящ за тези, които искат да повишат експертизата си, или да работят в областта на счетоводството, данъците и одита. След завършването на ACCA нашите служители придобиват широки финансови и бизнес знания и умения, полезни за тяхната работа в компанията, които  предават и на екипите. Тази квалификация им помага да поемат роли и отговорности на по-високо ниво и да общуват ефективно с важни вътрешни и външни заинтересовани страни по ключови бизнес и финансови въпроси.

Пред какви предизвикателства е изправена финтех индустрията?

Сред основните предизвикателства в нашата индустрия са постоянно променящият се регулаторен пейзаж, както и различната позиция в глобален мащаб по отношение на крипто технологиите, войната в Украйна и последвалите санкции, които в някаква степен затрудняват бизнеса да обслужва дългогодишни клиенти.

В каква посока се развиват платформите за дигитални плащания? Навлизат ли все повече дигиталните портфейли и какви предимства имат за потребителите?

Дигиталните портфейли определено набират популярност. В световен мащаб 55% от потребителите смятат, че до 10 години те ще изместят дебитните карти като предпочитан метод за плащане. По данни на проучването “Изгубени в трансакциите” 2023 изготвено по поръчка на Paysafe от Sapio Research, от голямо значение са предимствата, които дигиталните портфейли носят за потребителите. Повече от 50% от анкетираните не се страхуват да излязат от дома си без физическия си портфейл и използват  GooglePay и ApplePay като средства за ежедневни разплащания.

Регулациите при дигиталните портфейли, също така, се различават от тези на банките и по-бързо се приспособяват към поведението на потребителите, проактивното обслужване на клиентите и програмите за лоялност.

Как Paysafe подхожда към привличането и развитието на таланти и как насърчава растежа и ангажираността на служителите?

Дните, когато някой избира точно определена роля в професията и се придържа към нея, са отминали и това дава нови възможности за развитие. Днес служителите искат да опитват различни роли, да работят глобално и често да сменят кариерните си пътища без да се връщат в изходна позиция по отношение на заплатата. Наблюдаваме тенденцията, че традиционните начини за набиране на служители все още не са се съобразили с тези изисквания.

Paysafe може да даде отговор на това търсене със своя гъвкав бизнес модел. Все повече кандидати осъзнават, че тяхното желано място за работа предлага такъв работен модел.

Добър пример е нашата стажантска програма. Студентите получават възможност да проверят теоретичните си знания на практика. В продължение на 6 месеца те се запознават с различните отдели в компанията и научават повече за всяка позиция в организацията. Възможността да се сертифицират по Lean Six Sigma е отворена както за всички колеги в компанията, така и за стажантите.

Заедно с нашия екип за обучение и развитие продължаваме работа по програма, включваща ACCA, CIMA или CFA сертификати.

Какви възможности за развитие предлага Paysafe в област „Финанси“?

Paysafe се разраства постоянно и търсим талантливи, мотивирани и ангажирани професионалисти. Можете да разгледате отворените позиции на нашата кариерна  страница и да кандидатствате за тях, ако искате да бъдете част от международен екип, който постоянно се развива.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ