Как да спестите от таксите за чекиране на багаж
Чекирането на багаж на летището става все по-скъпо за пътниците - и все по-трудно за избягване. Чекираната чанта е тази, която се съхранява в товарния отсек на самолета по време на полет. Въпреки че в миналото тази услуга е била безплатна, сега се превръща в стандарт големите авиокомпании да таксуват чекираните чанти, твърдят експерти, цитирани от CNBC.
Големите авиокомпании започнаха да правят това през 2008 г., като събират около 15 долара за чанта, казва Кати Настро, експерт по пътуванията в платформата за предупреждение за евтини полети Going.
Днес цената е двойно по-висока: 30-35 долара за един чекиран багаж. Това означава, че пътниците, които чекират багаж на всеки етап от маршрут в двете посоки, могат да добавят допълнителни 60-70 долара към общата цена на основната си тарифа. Цените обикновено се увеличават за всеки допълнителен чекиран багаж, допълва Настро.
Според Бюрото по транспорта на САЩ през 2022 г., последната пълна година, за която има данни, пътниците са платили общо около 6,8 млрд. долара за такси за багаж. Това е със 17% повече в сравнение с около 5,8 млрд. долара през 2019 г., въпреки че през 2022 г. с американските превозвачи са летели по-малко пътници, сочат данните на Бюрото.
"Освен ако багажът не е включен в билет за по-висока класа (премиум икономична, първа, бизнес класа и т.н.), пътниците трябва да очакват да платят такса", обяснява в имейл Ерик Наполи, вицепрезидент на правната стратегия в AirHelp, която помага на пътниците да подават искове за обезщетение от авиокомпаниите.
Няколко съвета от експерти как да намалите тези такси или направо да ги избегнете
Има няколко авиокомпании, които все още не събират такса за чекиран багаж. Southwest, например, е единствената, която се отличава от останалите в САЩ, твърдят експерти. Превозвачът позволява два безплатни чекирани багажа.
"Големите три" авиокомпании от Персийския залив, Qatar Airways, Etihad Airways и Emirates, все още предлагат безплатен багаж, както и Air India, според Ейдън Хигинс, старши редактор на уебсайта The Broke Backpacker.
Тези превозвачи могат да имат определени ограничения, включително за размера и теглото на багажа.
Разбира се, това, че не начисляват такси за багаж, не означава, че тарифите им са по-евтини от тези на другите, когато се оценяват общите разходи. Възможно е и да не летят по маршрути, които са подходящи за пътуванията на пътниците. В останалите случаи може да пробвате следните тактики:
1. Комбиниране на куфарите
Четиричленно семейство може да събере четири куфара в два, което може да намали наполовина таксите за чекиран багаж, твърдят експерти.
Едно предупреждение: пътниците трябва да вземат предвид изискванията на авиокомпаниите за теглото на багажа и дали обединяването на куфарите може да доведе до допълнителни такси.
2. Пропуснете чекирането
Пътуването с лек багаж - само с лична и/или ръчна чанта, в зависимост от това какво позволява безплатното пътуване на вашата авиокомпания и тарифна класа - е "единственият сигурен начин" да избегнете плащането на такса за чекиран багаж, казва Наполи. Разбира се, това няма да е възможно за всички. Но пътниците "могат да вкарат доста неща в салона" в рамките на ограниченията на авиокомпанията, особено с добро опаковане, например в найлонови пликове с вакуум, комбинирано с модерните напоследък малки раници през рамо или платнена декоративна чанта, казва Хигинс.
Освен това пътниците с "по-мек" багаж, подбран в сак може да се справят по-лесно с изискванията за размер на ръчния багаж в сравнение с тези с твърд куфар, каза Настро.
3. Надбавката за ръчен багаж
Експертите твърдят, че дори най-големите превозвачи обикновено таксуват ръчния багаж по тарифите за основен икономичен клас. Билетът от по-висок клас на по-висока цена може да включва и надбавка за багаж - в такъв случай пътниците могат да платят същата обща цена в сравнение с по-евтината тарифа, като същевременно получат някои допълнителни предимства, като например възможност за избор на място или промяна на полета, казаха експерти.
"Ако използвате агрегатор като Skyscanner, понякога може да ви излезе по-евтино да изберете втория или третия най-скъп полет, ако авиокомпанията предлага и багаж", казва Хигинс.
Пътниците трябва да прочетат дребния шрифт, за да разберат какъв багаж е включен в билета им, който варира в зависимост от авиокомпанията и класа на билета, казва Наполи.
4. Добавяне отрано
Независимо дали ще чекирате багажа, или ще е ръчен, ранното заявяване на багажа може да ви спести пари. Например стандартен пътник, летящ тази седмица с авиокомпания Spirit Airlines от Ню Йорк до Лос Анджелис, ще плати 39 долара за ръчен багаж, според ценовата таблица на превозвача. (Чекираната чанта е по-евтина: 34 долара.)
Но тези цени предполагат, че пътниците добавят багажа си по време на първоначалния процес на онлайн резервация. Тези, които изчакват да платят, докато пристигнат на изхода, например, ще платят 99 долара за чекирана чанта или ръчен багаж, сочи таблицата.
За тези, които знаят, че ще трябва да добавят багаж, "в девет от десет случая винаги е по-евтино да го направят при резервацията", вместо да отлагат за по-късно, казва Настро.
Сравнително високите такси за допълнителни услуги като багаж означават, че нискобюджетният превозвач може да не е най-евтиният вариант, когато се оценяват общите разходи и стойността, каза тя.
5. Малко предварителна подготовка
Закупуването и използването на везна за багаж преди пътуването може да помогне на пътниците да избегнат неочаквани такси на летището поради превишаване на ограничението за тегло на регистрираните багажи.
"Поне претеглете куфара си, преди дори да резервирате полета", каза Хигинс. "Преди време авиокомпаниите можеха да си затворят очите" за допълнителното тегло, но вече не е така, каза той.
Пътуващите могат да инвестират и в ултралек багаж, казва Хигинс.
"Лесно можете да спестите 1 или 2 [килограма], като си купите специално разработена ултралека пътническа екипировка", каза той. Такива чанти обаче могат да бъдат скъпи и да не са толкова издръжливи, колкото по-здравите пакети, каза той.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.