Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Мобилните разплащания: Бум в предлагането, резерви от страна на потребителите

2015 година скоро отмина, но ще бъде запомнена като вододел в развитието на мобилните плащания. Определено може да се смята, че това е годината, в която бе отбелязан бум в предлагането на мобилни портфейли, бе поставено началото на прехода към EMV (издаване и приемане на чип карти) на територията на USA, осезаемо нараснаха обемите на търговията през Интернет. Навлязоха и нови мобилни приложения за разплащания от типа person-to-person (P2P), както и нови, значително по-надеждни техонологии за защита на личните данни като токенизацията например. Това обобщава в свой анализ за картовите и мобилните разплащания в глобален план СИБАНК.
Само за година - от началото на 2015 до днес, от три "основни" доставчици на мобилни портфейла (Google Wallet, Softcard, PayPal) на световната сцена вече има двуцифрен брой играчи с добавянето на Apple Pay, Android Pay, Samsung Pay, LG Pay, Walmart Pay, Chase Pay, както и с обявяването на все още изчакващия Microsoft Pay.
Въпреки този шеметен ръст, мобилните плащания останаха далеч от очакваните резултати, като дори Apple Pay не успя да даде истинска опора в тяхното популяризиране до предварително очакваните нива, отчитат от СИБАНК.
Според „Accenture 2015 Consumer Payments Survey“, потребителите все още залагат на по-традиционните си форми на плащане. Две трети от тях използват пари в брой всеки ден. 59% използват дебитна карта, а 50% - кредитна карта. Според изследването само 8% са заявили, че използват редовно Apple Pay или Android Pay, а 16% посочват, че използват PayPal.
Тенденцията за постоянен ръст на транзакциите в интернет доведе и до увеличаване на измамите при този вид плащания. Затова и един от основните аспекти през изминалата година бе именно предотвратяването на подобни измами. Една от представените мерки, смятана за доста перспективна в това отношени е т. нар. токенизация. Най-общо, това е технология, която защитава потребителските данни, като заменя информацията за всички чувствителни данни, които може да бъдат открити върху картовата пластика, с поредица от числа – токени, които могат да бъдат използвани за осъществяване на транзакция.
Токенизацията е определяна от специалистите като един от най-добрите към момента методи за защита на личните данни и предотвратяване на измамите. Очаква да бъде в сърцето на новите решения за мобилни разплащания в Европа, още повече, че големите компании не просто я приветстват, а и я усъвършенстват. Така например, още през миналата година MasterCard разшири възможностите на своята токенизационна програма, като се осигури възможност плащанията да се извършват с помощта на "почти всяко устройство", включително и NFC-активирани дрехи, бижута, ключодържатели за коли, интелигентни пръстени и др. Очаква се тези продукти да дебютират на американския пазар през тази година. Near Field Communication или NFC технологията е актуален тренд в мобилните комуникации от последните три години. Използва се за улеснено споделяне на информация на много къси разстояния - почти допир - между две устройства, които я поддържат. От всички възможни сфери на приложения, тя като че ли най-бързо се наложи и разви в безконтактните плащания.
VISA от своя страна също демонстрира през изминалата година ново доказателство за потенциала на NFC технологията чрез т.н. „wearables” (умни преносими устройства като часовници, гривни, фитнес тракове и т.н.) и показа как тя може да бъде използвана за извършване на плащания по време на предстоящата Олимпиада в Рио. „Wearables”, които биха могли да бъдат „гривни“ ще позволяват извършване на безконтактни транзакции на ПОС терминални устройства в търговски обекти, които разполагат с безконтактен четец. Същият принцип на взаимодействие е заложен и в новия ръчен часовник Swatch Bellamy, който Visa Европа и водещата швейцарска компания Swatch пускат в продажба.
В близко бъдеще, очаква се плащанията с т.нар „wearables“ устройства, в това число часовници, фитнес тракери и т.н. да достигнат около $500 млрд. 2020 г.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Милиони евро и хиляди контейнери са конфискувани при разследване за незаконен внос от Китай в Гърция и други европейски страни
Бизнес |Безопасност: Отборът на Барселона отлага завръщането си на легендарния стадион „Камп Ноу“
Спорт |Социалният министър: Възрастта за пенсиониране не трябва да се увеличава
Политика |Луис де Гиндос: ЕЦБ подкрепя по-малко банкови буфери и по-прости правила за малките кредитори
Финанси |Nike отчита изненадващ ръст на приходите на фона на усилията за преструктуриране
Компании |Бойко Борисов предлага да се закрие ДАИ
Политика |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |България започва нов сондаж за природен газ в Черно море
Политика |Едно от пет работни места в туризма ще останат незаети в Европа през следващото десетилетие
Свят |Зеленски: Положението в Запорожката АЕЦ е критично
Свят |От 8 октомври ще санкционират търговците, които вдигат цените необосновано
България |Обратно изтичане на мозъци: 85 известни учени от САЩ са се преместили на работа в Китай от 2024 г.
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.