Всеки може да е новатор

Всеки може да е новатор

До каква степен сте отговорни за иновациите във вашата компания? Истината е, че ако хората не са включени директно в процеса на научни изследвания или разработване на продукти, повечето от тях не гледат на себе си като на новатори. В действителност, много от мениджърите пречат на хората да измислят нови начини за правене на нещата като ги принуждават да следват процедурите, ограничават ги в рамките на съществуващите насоки. Помислих за тази разлика между "официални новатори" и "всички останали", когато се срещнах с мениджъри на една фирма за потребителски продукти. По принцип, всички се съгласиха, че трябва да се ускорят иновациите във фирмата, но впоследствие мнозина сметнаха, че са безсилни да направят нещо по въпроса. "В крайна сметка", казаха те, "ние се нуждаем от нови продукти, които да излязат от лабораториите". Кой ще създаде тези иновации, обаче?

Най-добрите в тази дейност не разчитат на определена група от хора, която да се грижи за иновациите във фирмата. Вместо това те създават култура, в която се насърчават всеки служител да има готовност за иновации - независимо дали те са в процес, продукти или услуги. Това води не само до нови клиенти, но също и до по-добри маржове. Но най-значимият ефект от въвеждането и прилагането й е, че тя стимулира творческото мислене и скрития талант на всеки да генерира идеи.

Първо, възложете някои иновации на хората, които непосредствено се занимават с процеса. Съберете своя екип, за да идентифицирате заедно идеи, които ще намалят разходите, ще спестят време, ще подобрят обслужването на клиенти. Това са неща, за които всички могат да допринесат. Изберете едно или две от тези предложения, които да се случат бързо, като начин да се демонстрира успеха на иновациите. Така ще дадете на другите добър пример, въпреки че като карането на ски, голф и всяка друга дейност, иновациите изискват практика.

След като вашият екип се убеди, че нововъведенията могат да се случат, той ще работи с постоянство и търпение. Не гледайте на иновациите като на нещо невероятно. Самият процес на мислене ще принуди хората да творят извън определени граници, като например има ли начин да се намалят разходите с 50% или повече? Можете ли да предоставите повече услуги с добавена стойност или продукти на клиентите си (вътрешни или външни)? Може ли да комбинирате услуги и продукти, които ще ви направят по-успешни?

И накрая, придържайте се към атмосферата за иновации, създайте условия, които предразполага хората да експериментират и да разработват нови идеи. Не е лесно да се насърчи култура на иновации, особено когато самите мениджъри не се нагърбват с това. Но когато всеки има такава възможност и знае за нея, шансовете за успех са много по-големи.

Рон Ашкинас за Harvard Business Review

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ