Говорете с клиента на неговия език

Говорете с клиента на неговия език

Няма спор, в основата на ефективните продажби е успешното общуване с потребителите. Понякога обаче връзката между представителите на бизнеса и потенциалните купувачи се къса по веригата най-вече заради  неумението на предлагащите да намерят общ език с търсещите. А всеки клиент е важен, независимо как се изразява и колко трудно се комуникира с него.

Има два начина да повишите вероятността клиентите да чуят какво им казва вашата компания, коментира в Harvard Business Review Стив Мартин, автор на „Тактики на убеждение на ефективните продавачи“.

      1. Чуйте и научете техния език. Естествено, всеки човек има специфичен начин на изразяване. Но в ежедневието си, потребителите, които използват едни и същи продукти и услуги, употребяват определен набор от думи, кратки словосъчетания, нарицания и жаргон. Хубаво е езикът на консултантите и продавачите максимално да се доближава до този реален "сленг" и, ако се налага, да е изпълнен с простички обяснения с добронамерен тон.

      2. Фокурайте се върху тях. Когато представяте нещо, което искате да се закупи от вас, не акцентирайте върху „нашата компания“, „ползите от нашия продукт“. Говорете за клиента, за проблемите му, за ценностите му и за най-добрият за него начин да похарчи парите си.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Археолози: Древен „воден култ“ е изградил монументи, по-стари от Стоунхендж
През 2025 година изкуственият интелект ще изхвърли емисии въглероден диоксид колкото цял Ню Йорк
Криза: Медийни шефове във Великобритания търсят изход от отлива на младите британци от телевизия
Древна египетска лодка беше определена като „един от най-важните реставрационни проекти на XXI век“
Лидерът на Китай Си Дзинпин свика политбюро за борбата с корупцията
Времето: Сняг и виелици на Коледа
Късметлия от щата Арканзас спечели рекордните 1,8 млрд. долара от лотария в САЩ
Рапърът P. Diddy обжалва присъдата си за сексуални престъпления и настоява за освобждване