Въпреки инвестициите: Междуградските автобусни линии в Англия постепенно загиват

Въпреки инвестициите: Междуградските автобусни линии в Англия постепенно загиват

Местните автобусни услуги в Англия продължават да намаляват въпреки опитите на поредица от  правителства да увеличат инвестициите в услугите, според доклад на Националната одитна служба (NAO), цитиран от The Guardian. Комисията по бюджетни разходи установи, че усилията за съживяване на маршрутите и привличане на повече пътници досега са се провалили, като общият брой километри, изминавани от автобуси извън Лондон е намалял с 15% от 2019 г. насам, а броят на пътниците все още е с 9% под нивата преди пандемията.

Одитната служба заяви, че почти половината (46%) от местните власти са оценили собствения си капацитет за предоставяне на услуги като слаб или много слаб и предупреди, че нарастващите задръствания също намаляват желанието на хората да пътват с автобусите. Въпреки че се казва, че някои от подобренията на автобусите от 3-те милиарда паунда, обещани от правителството на Борис Джонсън, все още не са влезли в сила, включително някои електрически автобусни паркове, одиторът установи, че голяма част от парите, предназначени за подобряване на услугите, са били пренасочени къ спешни субсидии за Covid .

Установено е, че половината от всички приходи на автобусните оператори вече са под формата на публични субсидии – 1,8 милиарда паунда през 2023-24 г., и е поставено под въпрос дали много маршрути сега биха били търговски жизнеспособни. Докладът предупреждава, че маршрутите в селските и крайградските райони може да се сблъскат с „цикъл на упадък“, като услугите ще бъдат намалени поради намаляващия брой пътници, което ще принуди все повече хора да използват автомобили и да се откажат от мрежата на обществения транспорт.

Спадът идва въпреки усилията на Министерството на транспорта (DfT), което публикува национална стратегия през 2021 г., озаглавена „По-добро връщане с автобус“, и сега планира нови дейности съгласно законопроекта за автобусните услуги на лейбъристкото правителство. Законодателството ще даде на всички местни транспортни власти нови правомощия да управляват собствените си услуги. Националната дитна комисия (NAO) обаче заяви, че моделът на франчайзинг е „труден и скъп“ за много власти.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Лидерите на ЕС одобриха предложението България да приеме еврото от 1 януари 2026 г.
Естония е готова да приеме самолети на НАТО с ядрени оръжия на борда
От ГЕРБ отговориха на критиките на президента Радев
ЕС удължи санкциите срещу Русия, но не прие нов пакет
Зам.-кметът по финансите на София: Успех е, че върнахме бюджета и го преразгледахме
The Guardian: Централите на слънце и вятър в Китай са с капацитет, колкото производство на ток в Турция и Индонезия
Легендата Ана Уинтур, прототип на „Дяволът носи Прада“, се оттегля от главен редактор на сп. Vogue след 37 г.
Ердоган: Тръмп се съгласи на преговори в Турция за Украйна с участието на Путин