Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Най-големият проблем на фирмите днес
Знаете ли кой е най-големият проблем понастоящем за големите компании? Умората и изтощението, единодушно посочват висши мениджъри в допитване, направено миналия месец, разкрива „Бизнес Инсайдър“.
Устойчив капацитет – това е, което прави възможно да се проявят уменията и талантите на екипа, независимо дали става въпрос за малка, средна или голяма фирма и независимо в кой сектор оперира тя. Прекаленото натоварване се оказва достатъчното и необходимо условие много от най-ценните кадри да си тръгват от фирмите, защото просто не могат да издържат повече. В неотдавнашно проучване, в една трета от успешните компании, 80% от топ 400 лидери признават, че прекарват по-голямата част от работния си ден под напрежение и пренатоварване.
Чудите се дали и вашата фирма е изправена пред такава бомба със закъснител? Умората често може да остане незабелязана, а негативността, която води след себе като последствие, е водещ индикатор, който често се пренебрегва.
До неотдавна, бизнес лидерите предпочитаха да работят повече часове, като това автоматично се подразбираше като модел за поведение и за техните служители. Резултатът от продуктивността на работа през тези часове е нулев, посочват обаче от "Бизнес Инсайдър". Качеството на свършените задачи също не е очароващо. Защото при извънредната работа всичко се върши по-бързо, по-напрегнато и естествено по-трудно.
Решението на този проблем е да се търсят повече кадри и по този начин да се получи по-равномерно разпределение на свръхнатоварването. Кризата обаче сякаш сложи забранителен знак на този подход. Обновяването и разширяването на екипите все още е мираж. Компаниите бягат от това най-вече по финансови съображения, но и за да не губят излишно време в обучаване на нов персонал. Така се стига до парадокса, в който съкратеният наполовина персонал върши работата на предишния 100-процентов екип. За тези, които са принудени да минат на режим свръхзаетост, това на практика означава, че броят часове, прекарани в работа, не отговарят на заявените по трудов договор.
А самата мисъл на служителя, че постоянно му се налага да просрочва работното си време, силно го демотивира - освен, че губи личната си свобода, много често, този труд не винаги се възнаграждава. Но губещият не е само той - губи и фирмата от лошото качество на работа заради натрупана преумора. Когато човек има повече енергия, той свършва двойно повече работа, много по-организирано и качествено. Затова рецептата е съвсем проста – наемете повече хора, на които да разпределите същите часове на трудова заетост, които са ви нужни.
Повярвайте в простичкия принцип: Давайте на хората почивка и ще получавате повече от тях!
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Китай сигнализира, че ще прекрати субсидиите за електромобили, като ги изключи от петгодишния план
Автомобили |Гърция започва доставки на газ за Украйна през България, Румъния и Молдова
Енергетика |В проектобюджета на НЗОК има 260 млн. евро за ръст на заплатите на младите лекари
Политика |Полски изтребители прехванаха руски самолет, извършвал разузнавателен полет над Балтийско море
Свят |Румъния: САЩ намаляват военното си присъствие на Източния фланг на НАТО
Свят |80-годишна жена почина, забравена на остров от круизен кораб
Любопитно |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Наталия Киселова подаде оставка като председател на НС, замени я Рая Назарян
Политика |Тръмп изрази съжаление, че не може да се кандидатира за трети мандат
Политика |Бизнес перспективи: AI и онлайн пазаруването или как се пристрастяваме към Shein и Temu
Бизнес |Проектобюджетът предвижда минималната заплата от 1 януари да е 605 евро
Политика |ЕЦБ гледа на 2029 г. като потенцилен период за стартиране на дигиталното евро
Финанси |Силните финансови отчети в технологичния сектор успокояват опасенията от AI балон
Финанси |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.