Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Служители от водещи компании ще се учат на отговорно потребление

На Световния ден на потребителя, 15 март, Българската мрежа на Глобалния договор на ООН (БМГД) стартира тазгодишното издание на своята програма „Отговорният избор”. Под мотото “Едно има значение”, инициативата се стреми да формира активна позиция в гражданите като изгради в тях самочувствието, че техните ежедневни постъпки и избори имат значение.
Началото на програмата бе дадено през 2015 г. от 6 компании инициатори – Овергаз Инк. Софарма АД, ТехноЛогика ЕАД, КонтурГлобал Марица Изток АД, ВУЗФ и Мобилтел АД, с участието на изпълнителния директор на Глобалния договор на ООН, г-н Георг Кел.
„Отговорният избор“ е част от Стратегическия план 2015 + на БМГД, представен в началото на март тази година, за работа по Целите на ООН за устойчиво развитие и по-конкретно е в изпълнение на една от тях, обвързана с отговорното потребление. Програмата включва вътрешно фирмени обучения на служители в два основни модула: „Отговорният потребител“ и „Правата на потребителя“, разработени от специалисти в областта. В следващите издания е планирано да се добавят и развият темите за информираният потребител, за фирмата като потребител, за ролята на подвеждащата реклама и гражданското образование. Интересът и активността в проведените пилотни обучения доказват значението и мястото на тези теми в обществото, както и необходимостта от допълнителна информация и разяснение.
„Формата на демокрацията във всекидневието се изразява в това, че когато купуваме една стока, ние гласуваме за този производител, за това качество, за този продукт. Всеки от нас прави един свой отговорен избор, купувайки едно или избирайки друго. И това е най-елементарният акт на отговорен избор, който правим всеки ден.”, коментира Огнян Траянов, председател на Българската мрежа.
С програмата „Отговорният избор“ Българската мрежа на Глобалния договор на ООН се стреми чрез прозрачност в отговорното производство и предлагане от страна на компаниите, да покаже на потребителите, че със своето поведение и покупки те имат силата да променят производствените практики, да управляват „модата”, налагана от рекламодателите и да възпитават култура на анти-консумеризъм у себе си и младите хора.
Световният ден на потребителя, 15 март е повод Мрежата да покани всички компании, които припознават ценностите на инициативата, да се включат в нея. Програмата ще бъде представена на 25 март и е отворена за всички компании, независимо дали са членове на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Луис де Гиндос смята настоящите нива на лихвите на ЕЦБ за „адекватни“
Финанси |Unicredit потвърди прогнозата си за годишната печалба след по-силно от очакваното тримесечие
Компании |КЗК, КЗП, КРС и „Активни потребители“ ще си сътрудничат при кампаниите „Черен петък“
Общество |Москва твърди, че засега няма планове да конфискува активи на ЕС, но следи действията на блока
Свят |Огромна вълна преминава през Млечния път - и учените не знаят защо
Любопитно |Нов транспортен коридор през Гърция, България и Румъния ще свръзва Егейско и Черно море
ЕС |Русия удари с дронове детска градина в Харков
Свят |Приватизация на войната: Глобалният бизнес с наемници процъфтява
Общество |„Кръстниците на AI“ и публични личности настояват за спиране на развитието на изкуствения суперинтелект
Технологии |Kaufland представи нова продуктова линия свежа риба и морски дарове със сертификат TÜV AUSTRIA
Компании | Advertorial |Президентът наложи вето на част от измененията в Закона за специалните разузнавателни средства
България |Цената на златото се срина и всички се питат защо
Финанси |Coca-Cola HBC купува 75% дял в африканския си конкурент
Компании |

Коментари
Няма въведени кометари.