Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Отчетоха бум на продажбите на нискоалкохолна бира във Великобритания по време на Евро 2024
Макар че европейското първенство по футбол отново завърши мрачно за Англия, турнирът повиши разходите в магазините за хранителни стоки и в заведенията за хранене в страната, като продажбите на безалкохолни и нискоалкохолни напитки отбелязаха особен подем, съобщи CNBC.
Продажбите на хранителни стоки за вкъщи са се увеличили с 2,2 % през четирите седмици до 7 юли, а продажбите на бира са се увеличили средно с 13 % в дните на мачовете в Англия, съобщи фирмата за пазарни проучвания Kantar в изследване, публикувано във вторник.
Продажбите на безалкохолна и нискоалкохолна бира са се увеличили с 38%, твърди Kantar, като обяснява това с факта, че много от мачовете на Англия са се провеждали в делнични дни.
Това е последният знак за засилване на пазара на бира без и с ниско съдържание на алкохол, който през последните години се разраства бързо с предложенията както на пивоварните джуджета, така и на утвърдени производители като Lucky Saint, която се предлага в кенове и на чешмички в хиляди британски пъбове и барове.
Изследователската компания IWSR прогнозира, че през следващите пет години общият пазар на алкохолни напитки в Обединеното кралство ще отбележи спад от 1% в обем и стойност, тъй като броят на безалкохолните и нискоалкохолните напитки ще нарасне с 19%. От 2022 г. до 2023 г. сегментът е нараснал с 47%, посочва IWSR в доклад от юни.
Същата тенденция се наблюдава и в САЩ, където стойността на общите продажби на бира е спаднала с 2,9 % през 12-те месеца до средата на май, докато продажбите на безалкохолна бира са се увеличили с 33,7 %, според консултантската компания CGA.
Този нов източник на приходи и попътният вятър от спортните турнири са добре дошли за затруднената хотелиерска индустрия в Обединеното кралство, която пострада от пандемията Covid-19, неконтролируемата инфлация и смяната на работата от вкъщи, която намали посещаемостта на градските центрове в много райони.
По-рано този месец CGA съобщи, че футболните мачове в Англия са довели до среден ръст на продажбите в британското хотелиерство от 21% на годишна база, а продажбите на групи са се увеличили с 40%.
Търговската група UKHospitality заяви по-рано, че очаква финалът в неделя, в който Испания победи Англия с 2:1 в мач, в който се изправят на нокти, да увеличи продажбите в пъбовете и баровете с 50 %.
Кейт Никълс, главен изпълнителен директор на UKHospitality, заяви, че това е било „огромен стимул“ за индустрията.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.