Шефът на Boeing изрази опасения за бъдещето на модела 737 Max 10

Шефът на Boeing изрази опасения за бъдещето на модела 737 Max 10

Шефът на Boeing предупреди, че има „риск“ производителят на самолети да бъде принуден да се откаже напълно от своя модел 737 Max 10 заради потенциални регулаторни проблеми, предаде Би Би Си.

Компанията има срок до към края на тази година, за да получи одобрение за полети с пътническия самолет от американските власти.

Max 10 е най-новият и най-големият самолет от фамилията 737, която стана обект на критики след две фатални катастрофи с модела Max 8, при които загинаха общо 346 души.

В интервю за списание Aviation Week, главният изпълнителен директор на Boeing Дейв Калхун каза, че все още очаква благоприятен изход, тъй като Boeing планира да защити позицията си пред Федералната авиационна администрация на Съединените щати (FAA) и Конгреса на САЩ.

„Ако преминете през нещата, през които сме преминали, дълговете, които трябваше да натрупаме, и готовността да докараме нещата до самия им край, дори един свят без 737 Max 10 не изглежда толкова заплашителен,“ каза той.

„Не очаквам отменим програмата за този модел и не искам никой да мисли така. Това е просто риск“, добави той.

Говорител на Boeing потвърди коментарите на Калхун пред Би Би Си.

Той добави, че компанията е поела ангажимент да изпълни изискванията на регулаторите и безопасността остава водещият фактор в това усилие.

По-рано тази година FAA предупреди Boeing, че може да не получи сертификат за Max 10 до края на тази година. Този сертификат е нужен, за да може самолетът отново да влезе в експлоатация.

Ако Boeing не получи одобрение, ще трябва да добави система за предупреждение към пилотските кабини на моделите Max 10, съгласно разпоредбите, влизащи в сила през 2023 г. Компанията обаче може да бъде освободена от това задължение от Конгреса на САЩ.

Включването на системата означава, че Boeing ще трябва да проектира наново пилотската кабина на Max 10 и да обучи пилотите да летят под нова конфигурация, посочва Би Би Си.

Boeing има повече от 600 самолета Max 10, поръчани от 18 клиенти, включително United Airlines и собственикът на British Airways – IAG.

Изискванията на САЩ бяха въведени след катастрофите с модела Max 8 в Индонезия и Етиопия.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ