Германия удължава мярката за ползване на обществения транспорт срещу 9 евро на месец

Германия удължава мярката за ползване на обществения транспорт срещу 9 евро на месец

Германия удължава мярката за ползване на обществения транспорт срещу 9 евро на месец

Германското правителство ще въведе „модерен билет за обществения транспорт“ във всички провинции. Това съобщи министърът на транспорта Фолкер Висинг пред обществената телевизия Deutschlandfunk, ден след като изтече срокът на билета от 9 евро, като част от мерките за справяне с високите цени на горивата.  

Популярната схема, която позволи на германците да ползват местен и регионален обществен транспорт за 9 евро на месец, приключи на 31 август.

„Ще поставим на масата за обсъждане модерен билет за обществения транспорт, с който можем да кажем, че това правителство е прогресивно и също така напредва в действията за климата и намалява емисиите на CO2 в транспорта“, обяви Фолкер Висинг без да даде повече подробности, пише Clean Energy Wire.

Неговият колега - финансовият министър Кристиан Линднер добави, че „след като финансирането бъде изяснено, цената може да бъде определена в 16-те германски провинции“.

Правителството предостави билета от 9 евро между юни и август в опит да компенсира нарастващите разходи за гориво . От началото на продажбите през май са продадени около 52 милиона билета. Продажбите показаха, че германците са готови да слязат от личните си превозни средства и да ползват обществения транспорт, ако мярката бъде удължена. Това ще доведе до значително намаляване на емисиите на CO2 от транспорта.

Мярката струваше на Федералното правителство 2,5 млрд. евро. По изчисления на Финансовото министерство, ако бъде продължена, тя ще струва 14 млрд. евро годишно на бюджета.

 „Министърът на транспорта ме убеди, че си струва мярката да бъде удължена“,  призна Линднер след заседание на кабинета. Според него, бъдещият дигитален билет може да бъде разработен на „част от цената“, но 16-те региона в страната трябва да предложат план. „Когато въпросът за финансирането е ясен, цената на билета може да бъде фиксирана“, посочи Линднер. Така той прехвърли отговорността на регионалните столици да измислят унифицирана тарифна система, коментира изданието. „Не може да се очаква федералното правителство просто да сложи пари на масата, ако провинциите нямат идеи как трябва да изглежда новият билет“, подкрепи го колегата му Висинг.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ