Възстановяването на срутения мост в Балтимор може да струва 1 млрд. долара

Възстановяването на срутения мост в Балтимор може да струва 1 млрд. долара

Възстановяването на моста "Франсис Скот Кий" в Балтимор може да отнеме от 18 месеца до няколко години и между 400 млн. и 1 млрд. долара, прогнозираха експерти, съобщи Асошиейтед прес.

Бен Шафер, професор по инженерство в университета "Джон Хопкинс", заяви, че проектът всъщност може да отнеме от пет до седем години. Според него всичко ще зависи от финансирането, доставката на конструкции и сроковете на работа.

Други експерти са по-оптимистични в оценките си. Самех Бади, професор по инженерство в университета "Джордж Вашингтон", смята, че проектът може да отнеме от 18 месеца до две години. Той смята, че стойността ще варира от 500 млн. до 1 млрд. долара, в зависимост от подробностите по проекта.

Както отбелязват експертите, икономическите последици от срутването на този мост в деветото външнотърговско пристанище на САЩ по отношение на обработката на товари може да засегне не само регионалната логистика, но и да окаже сериозно влияние върху световната търговия. Преките щети от срутването на моста се оценяват на 81 млрд. долара.

В момента пристанището е напълно затворено. Ремонтните служби с участието на инженери от американската армия вече са започнали предварителна работа по демонтирането на мостовите конструкции. На мястото са докарани подемни кранове, добавя Асошиейтед прес.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?