Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Apple оглави класацията на най-скъпите марки в света за трета поредна година
 
                      Apple оглави тазгодишната класация на най-ценните марки в света за трета поредна година, според годишния доклад BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands. Apple, която остава на челна позиция в класацията за трета поредна година, стана първата марка, чиято стойност надхвърли границата от 1 трлн. долара. През годината тя нарасна с 15 % и почти достигна 1,016 трлн. долара.
Челната петица на класацията не се е променила в сравнение с миналата година. В нея влизат марката Google (холдинг Alphabet Inc.), чиято стойност се е увеличила с 30% (до 753,5 млрд. долара), Microsoft - с 42% (до 712,9 млрд. долара), Amazon - с 23% (до 576,6 млрд. долара) и McDonald's - с 16% (до 221,9 млрд. долара).
Най-значително нарастване на стойността е отчетено при марката Nvidia - 2,8 пъти (до 201,8 млрд. долара). В резултат на това тя се придвижи нагоре в класацията с 18 позиции до шесто място.
В първата десетка на най-скъпите марки в света попадат още Visa, чиято стойност се е увеличила с 12% (до 188,9 млрд. долара), Facebook със 79% (до 166,75 млрд. долара) и Oracle с 58% (до 145,5 млрд. долара). В същото време марката Tencent поевтиня с 4% (до 135,2 млрд. долара).
Френската марка Louis Vuitton отпадна от първата десетка, заемайки 12-та позиция. Нейната стойност нарасна само с 4% (до 129,9 млрд. долара).
През 2024 г. стойността на първите 10 за първи път ще се изравни със стойността на останалите 90 марки в класацията, се казва в доклада.
Тази година в топ 100 попаднаха девет нови участници, сред които канадската марка спортни облекла Lululemon (92-ро място, 20,6 млрд. долара), китайската платформа за електронна търговия
Pinduoduo (94-то място, 20,4 млрд. долара) и мексиканската бира Corona (100-то място, 19 млрд. долара).
Общата стойност на стоте бранда, включени в класацията, се е увеличила с 20% през годината до около 8,3 трилиона долара, като през 2022 г. ще бъде достигнат рекордният размер от 8,7 трилиона долара.
Класацията Brandz Top 100 на най-скъпите марки в света се изготвя от агенция Kantar от 2006 г. насам. Тя отчита финансовите резултати на компаниите и обратната връзка от над 4,3 млн. потребители.
Ключови думи
|
|
Борисов определи червената линия в Бюджет 2026 - трите процента дефицит
Политика |Круизен кораб с над 200 души на борда заседна в река Дунав заради ниско ниво на водите
Общество |Nvidia ще достави над 260 000 от най-модерните си чипове с изкуствен интелект на Южна Корея
Компании |В навечерието на Хелоуин: Тиквата може да крие токсични тайни
Любопитно |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Си Дзинпин призовава азиатските държави да поддържат веригите за доставки стабилни и да работят заедно в „бурните“ времена
Икономика |Китай потвърди плановете си да изпрати астронавти на Луната до 2030 г.
Любопитно |Лидерите раждат ли се, или се създават?
Лидерство |Белгия и Русия си размениха в социалните мрежи заплахи с унищожение
Свят |Времето: Слънцето ще разсее сутрешните мъгли
България |Цените на петрола са се насочили към трети пореден месечен спад
Енергетика |На днешната дата, 31 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |KoHousing променя правилата на имотния пазар
Икономика | Advertorial |ADVERTORIAL
 
						Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
 
						Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
 
						 
                 
                			   
              	 
                           
                         
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
                                     
	                       
                               
                               
                           
                               
                               
                           
                               
                              
Коментари
Няма въведени кометари.