Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|BILLA България №1 по брой магазини, продължава да инвестира в експанзия
Инвестиции за близо 60 милиона лева за експанзия и реновации, изграждане на нова логистична база за над 50 милиона лева, 161 магазина в 50 града, близо 5 300 служители и ръст на оборота от 6,6% за първите 10 месеца на 2024 г. спрямо същия период на 2023 г. - това са част от бизнес постиженията на компанията за тази година, представени днес от изпълнителния директор Вигинтас Шапокас. В допълнение компанията се утвърджава като ритейлърът с най-голям брой магазини в България – 161 в 50 града и с постоянно нарастващ брой на клиентите като за периода януари-октомври ръстът е от 4,5%. Компанията запазва стабилност в несигурна среда, обобщи Шапокас.
Пазарен дял
След като в периода 2021-2022 година BILLA отбеляза значително повишение на пазарния си дял, в последните две години, компанията задържа нивото от около 20% в изключително конкурентна среда, обусловена от намаляващи цени при запазване на същите обеми на пазаруване и жестока конкуренция в сектора, тъй като цената на труда нараства, а броят кандидати за работа, особено в развитите региони намалява
BILLA продължава да бъде ритейл веригата с най-голям брой магазини в страната. Към края на октомври 2024 г. броят им е 161 в 50 града. До края на годината предстои да бъдат открити 4 нови магазина. Един от тях ще бъде в нов град за веригата – Тетевен, два ще са в Плевен, а един – в Бургас. Компанията смята да запази посоката на експанзия като за следващата година планира да открие 13 нови магазина, включително с навлизане в няколко нови точки като Горна Оряховица, Трявна, Тутракан, Видин, сподели главният изпълнителен директор
BILLA отчита дефлация на цените
Компанията продължава да осигурява стабилни ценови равнища за своите клиенти и дори отчита дефлация при продажните цени. Спадът през октомври 2024 г. спрямо октомври 2024 г. е от 0.72% и изразява устойчива тенденция за намаляване на цените. От основните хранителни категории най-съществено намаление се отчита в категория „Основни храни“ - -5,8%. На второ място е спадът при консервираните храни - -4,46%, а на трето „Месо и деликатеси“ със спад от -3,44%.
При нехранителните категории значителен спад от -6,73% се отчита при „Почистващи препрати и детергенти“. При козметиката намалението е с -4,8%.
Промоциите са най-отчетливият тренд в потребителското поведение през тази година - над 50% от оборота на BILLA България е бил формиран от промоционални оферти. Този вече утвърден клвиентски навик ще остане и догодина, но компанията смята в отговор да подобри асортимента така, че хората да не чакат промоции, а да искат да ги купят на цената, на която са предложени първоначално, обясни Вигинтас Шапокас в отговор на въпрос на Мениджър Нюз. Към стратегията за взаимодействие с потребителските навици той добави и налагащата се все повече тендеция продукти, особено в нехранителните сегменти да са на постоянно ниска цена, а не на промоция
Планираните инвестиции за 2025 година
С планираното навлизане в нови градове догодина и разширяване на филиалната мрежа в големите градове очакваният обем на експанзията на компанията е на стойност близо 45 млн. лв.
Успоредно с откриването на нови магазини ще продължи и модернизирането на съществуващите. През следващата година над 10 филиала ще бъдат реконструирани според най-модерните ритейл стандарти. За тази цел ще бъдат инвестирани над 14 милиона лева.
Важно перо в инвестиционната програма ще бъде и откриването на логистичната база в с. Загоре, в чието изграждане вече са инвестирани близо 45 млн. лв. Финалният етап от строителните дейности се очаква да бъде на стойност над 4,5 млн. лв.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.