Най-големите компании в света са изплатили рекордни дивиденти за първото тримесечие

Най-големите компании в света са изплатили рекордни дивиденти за първото тримесечие

Общият обем на изплатените дивиденти от най-големите компании в света през първото тримесечие на 2023 г. се е увеличил с 12% на годишна база и е достигнал рекордната сума за периода от $326,7 милиарда, според проучване на Janus Henderson Investors. Бен Лофтхаус, ръководител на подразделението по глобално инвестиране в Janus Henderson, нарече ръста на дивидентите „впечатляващ, особено предвид предизвикателствата, пред които е изправена световната икономика през 2022 г.“

В много отношения такова значително покачване се дължи на специалните дивиденти, които бяха обявени от автомобилните производители Ford и Volkswagen. Като се изключат специалните дивиденти и влиянието на валутните колебания, обемът на плащанията на дивиденти през първото тримесечие се увеличи с 3%. Очаква се до края на текущата година дивидентите, изчислени по този метод, да нараснат с 5% и да достигнат 1,64 трилиона долара. Приблизително половината от плащанията на дивиденти през първото тримесечие идват от американски компании, предимно от секторите на строителството, технологиите и здравеопазването. Междувременно минните компании намалиха изплащанията на акционерите на фона на по-ниските цени на суровините.

Проучването на Janus Henderson Investors, което анализира глобалните тенденции в дивидентите, се провежда сред 1200-те най-големи компании в света от 2009 г. насам.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?