Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|OpenAI сключи сделка със собственика на Vogue и други известни издания
OpenAI и световният гигант в областта на списанията Condé Nast обявиха партньорство, което позволява на ChatGPT и нейната търсачка SearchGPT да показват съдържание от Vogue, The New Yorker, GQ и други известни издания, съобщи Би Би Си.
Многогодишният договор е последното подобно споразумение, сключено от OpenAI с големи медийни компании.
Съдържанието, създавано от медийни организации, е търсено от технологични компании, които го използват за обучение на своите модели за изкуствен интелект.
Някои медийни фирми, сред които New York Times и Chicago Tribune, се противопоставиха на това и предприеха правни действия за защита на своето съдържание.
OpenAI и Condé Nast не разкриха финансовите условия на споразумението.
„Ангажирани сме да работим с Condé Nast и други издатели на новини, за да гарантираме, че с нарастването на ролята на изкуствения интелект в откриването и предоставянето на новини, той ще запази точността, почтеността и уважението към качественото отразяване“, заяви Брад Лайткап, главен оперативен директор на OpenAI.
Новинарските медийни организации видяха, че бизнес моделите им са поставени под въпрос от възхода на социалните медии и други цифрови платформи.
„Партньорството ни с OpenAI започва да компенсира част от тези приходи, като ни позволява да продължим да защитаваме и инвестираме в нашата журналистика и творчески начинания“, заяви главният изпълнителен директор на Condé Nast Роджър Линч.
Миналия месец OpenAI пусна своя прототип на търсачка с изкуствен интелект - SearchGPT.
В изявление по това време компанията заяви, че събира обратна връзка и информация от своите партньори в новинарската индустрия, за да разработи новата платформа.
Сред другите компании, които са си партнирали с фирмата за изкуствен интелект, са списание Time, Financial Times и Associated Press.
Много анализатори смятат, че технологията за чатботове с изкуствен интелект ще бъде ключова част от интернет търсачките в бъдеще.
Гигантът в областта на търсачките Google също се надпреварва да добавя към своите продукти инструменти, задвижвани от ИИ.
Въпреки че други компании, работещи с ИИ, се занимават с продукти за търсене, Google остава далеч от доминиращия играч, който претендира за над 90% от световния пазар.
Промените в начина, по който търсачките отговарят на заявките - предлагане на разговорни абзаци, вместо насочване на потребителите към връзки - също предизвикаха тревога сред новинарските медийни фирми, много от които разчитат на трафика от търсачки за аудитория и приходи.
Миналата година Би Би Си заяви, че предприема мерки, за да предотврати използването на съдържанието на своите уебсайтове от OpenAI и други фирми без разрешение.
В публикацията в блога се казва също, че Би Би Си ще проучи възможностите, предлагани от генеративния изкуствен интелект, „за да осигури повече стойност за нашата аудитория и за обществото“.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.