Работниците на Volkswagen в Германия започват първата в историята на компанията стачка

Работниците на Volkswagen в Германия започват първата в историята на компанията стачка

Работниците във фабриките на Volkswagen в Германия започват стачка от понеделник заради плановете на автомобилния производител да съкрати хиляди хора, да намали заплатите и да затвори заводи. Закриването на заводи в родината на марката се прави за първи път, съобщава в. Guardian. Синдикатите обявиха, че „предупредителните стачки“, които обикновено продължават няколко часа, ще започнат във всички заводи на VW. „Ако се наложи, това ще бъде най-тежката битка за колективно договаряне, която Volkswagen е виждала някога”, каза  Торстен Грьогер, водещият преговарящ на профсъюза IG Metall с коммпанията VW,

Профсъюзният лидер обвини мениджърите на VW, че влошават ситуацията. „Volkswagen подпали нашите колективни договори“, заяви образно Грьогер. Плановете на VW да затвори най-малко три завода е първото вътрешно затваряне на предприятия в 87-годишната история на компанията. Това ще доведе и до съкращаване на хиляди работници и намаляване на заплатите с 10%. Тези предстоящи събития станаха причина за ожесточен сблъсък  със синдиката и работническия съвет. VW Group, която включва Audi и Porsche, е най-големият работодател в Германия с близо 300 000 служители в страната, от които около 120 000 са обхванати от колективен трудов договор. В изявление  VW заяви, че уважава правото на служителите да участват в предупредителна стачка и е предприел стъпки за минимизиране на въздействието.

Проблемите за най-големия производител на автомобили в Европа са непрятен фон за канцлера Олаф Шолц, който предизвика предсрочни избори миналия месец, когато уволни финансовия си министър и така сложи край на нестабилното тристранно коалиционно правителство на Германия.

VW се бори със слабото потребителско търсене, разходите за преминаване от двигатели с вътрешно горене към електрически превозни средства и силната конкуренция от Китай. Компанията цитира забавянето на продажбите на електроавтомобили като ключова причина за силно намаляване на разходите.

Мениджърите на VW казаха, че „влошаващата се икономическа ситуация“ изисква „фундаментално преструктуриране“, като се позоваха на спадащото търсене на автомобили в Европа , плюс по-високите разходи за труд, енергия и суровини.

Профсъюзът и работническият съвет представиха планове, според които биха могли да спестят 1,5 милиарда евро от разходите за труд, без да е необходимо затваряне на фабрики. Плановете включват отказ от бъдещи увеличения на заплатите в замяна на по-кратки работни часове в някои заводи и отказ от бонуси за ръководители и персонал. Volkswagen отговори, че макар мерките да могат да помогнат в краткосрочен план, те няма да доведат до „дългосрочно финансово облекчение за компанията през следващите години“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ