За да постигаш успехи, трябва да си и мечтател

За да постигаш успехи, трябва да си и мечтател

Новото ръководство на „Аксиом“ има за мисия да развива модерна и стабилна застрахователна компания. Това може да стане чрез бързо разрастване в общозастрахователния пазар, разработване на иновативни застрахователни продукти, ефикасни дигитални решения и надграждане на постигнатото до момента, споделя Цветелина Михайлова, член на Съвета на директорите и изпълнителен директор. Тя се присъединява се към екипа през май 2022 г. Професионалното ѝ развитие стартира в ЗПАД „Булстрад“ пре 1997 г. Смята себе си за възпитаник на Румен Янчев, който лично я насърчава за по-нататъшната ѝ кариера в застраховането. Впоследствие заема различни ръководни длъжности в ХДИ „Застраховане“, „Токуда Здравно застраховане“ и „България Иншурънс“. Магистър е по специалностите „Застраховане и осигуряване“ и „Застрахователен мениджмънт“.

- Как решихте да поемете предизвикателството и да станете изпълнителен директор на новия играч на застрахователния пазар ЗК „Аксиом“?

- Това наистина е голямо предизвикателство и според мен могат да го направят само хора с неизчерпаема енергия и висок професионализъм, с огромно внимание към малките детайли. Вълнувам се да споделя експертизата си в сектора, опита си, както и да съм полезна с контактите си, за да допринеса за растежа на компанията. Моето верую е, че за да постигаш успехи в работата си, за да задържиш клиентите, които вече имаш, и да привличаш нови, за да продължаваш да бъдеш продуктивен, конкурентен на пазара и търсен, трябва преди всичко да вкараш огромно желание и отдаденост, да имаш мотивиран екип от професионалисти зад себе си и ясна стратегия.

- Повиши ли се информираността на гражданите и компаниите у нас през последните години по отношение на застраховането?

- Да, наблюдаваме ръст в информираността на потребителите на застрахователни услуги, но все още процентът е много нисък в сравнение с останалите европейски страни. Проблемите са комплексни: неправилна информация и неинформирани решения, сложна и неразбираема терминология, липса на доверие, както и понякога некоректност от страна на застрахователите. Вярвам, че споделяйки ценна и полезна информация на разбираем език, създавайки добавена стойност и предоставяне на персонализиран положителен клиентски опит, ще можем да помогнем и разясним на българските потребители за ползите от застрахователни продукти. Това е задача, която стои пред целия застрахователен сектор.

- Кога една застраховка е инвестиция и кога разход?

- Много често на застраховките се гледа като на излишен разход за нещо, което се надяваме, че никога няма да се случи. Предвид нарастващата инфлация и специфичната икономическа обстановка смятам, че застраховката е релевантен инвестиционен инструмент за бизнеса и за хората, а не излишен разход. Купувайки застраховка, ние инвестираме в бъдещето, носим отговорност към другите и най-вече си осигуряваме сигурност и финансова подкрепа както за бизнеса, така и за самите нас и за близките ни, когато се случи нещо сериозно. Така разходът, който сме направили, се отплаща многократно.

- Как може да печелим от застраховките, които правим?

- Голяма част от хората наистина не осъзнават, че застраховките могат да им помогнат, затова и се сещат едва след като ги сполети беда (болест, загуба на имущество или доход). Това се базира на недостатъчното познаване на предимствата им. Именно възможността вие и/или вашите близки да получат финансово обезщетение при настъпване на непредвидени ситуации, е една от най-големите ползи от застраховането. Съответно и при бизнеса може да се избегне голяма финансова загуба поради съдебен процес или катастрофално събитие, ако разполага с подходяща застраховка и има гаранция за покриване на възникналите щети.

- Кои са клиентите ви и с кои предимства ги печелите?

- ЗК „Аксиом“ (правоприемник на ЗК „Медико-21“) има повече от 25 години опит най-вече в предоставянето на комплексни здравни услуги и придобивки за служители. Клиентите ни са компании от различни сектори на икономиката, както и индивидуални клиенти, които предпочитат застраховател, който им осигурява подходящи продукти и цени, предлага отлично обслужване, както и има финансовата възможност да изпълни задължения си, когато те станат изискуеми. Новото ръководство на „Аксиом“ имаме за мисия да развием модерна и стабилна застрахователна компания чрез бързо разрастване в общозастрахователния пазар, разработване на иновативни застрахователни продукти, ефикасни дигитални решения и надграждане на постигнатото до момента. С гордост искам да отбележа, че само за два месеца успяхме да имплементираме успешно в портфейла си и да реализираме първите продажби на новите застраховки, за които получихме лиценз през март т.г. – имущество, отговорности, гаранции, финансови рискове и др. В най-скоро време планираме да пуснем на пазара модерни, различни и силно конкурентни  продукти в т.ч. здравна и имуществена застраховка от ново поколение. 

- Какво ще бъде застраховането на близкото бъдеще?

- Идните години застрахователната индустрия трябва да се справи с предизвикателството непрекъснато да се адаптира към един постоянно развиващ се дигитален свят. Чрез преразглеждане на своите бизнес модели и дистрибуционни канали, чрез нов начин за управление на отношенията с клиента и подобряване на клиентското изживяване въз основа на нови допирни точки, чрез предоставяне на комплексни високотехнологични застрахователни решения и с ангажираност към нововъзникващите екосистеми „мобилност, здравеопазване и свързан дом“. Също така бързо променящата се и несигурна икономическа обстановка в глобален мащаб създава много нови и развиващи се рискове. Те  изискват нови продукти и представляват значителна възможност за застрахователите, които желаят да бъдат иновативни.  В бизнес линиите на преден план излизат рискът от загуба на данни и киберсигурността, рисковете, свързани с отговорностите и гаранциите на бизнеса. Застрахователите трябва да работим в посока рестартиране на създаването на нови застрахователни решения, адекватни на съвремието и с добавена стойност в живота на потребителите.

Венцислав Савов. Текстът е публикуван в бр 7/22 на сп. "Мениджър"

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Ще плащаме ли „такса водомер”, без дори да ползваме вода?
Лидерите на страните от ЕС са направили първа крачка към използване на замразени руски активи в полза на Украйна
Гърция предоставя на концесии за природен газ четири блока край Пелопонес и Крит
Продажбата на активи на „Лукойл" ще става след решение на МС при одобрение от ДАНС
Anthropic и Google Cloud сключват мащабна сделка за AI чипове
Бързото ранно разпространение на птичи грип в Европа поражда опасения от нова криза
Инвеститорите използват наръчник от дотком ерата, за да избегнат рисковете от AI балон