Corona е най-ценната марка в Латинска Америка за шеста поредна година

Corona е най-ценната марка в Латинска Америка за шеста поредна година

Силните марки в Латинска Америка играят жизненоважна роля не само за стимулиране на регионалния икономически растеж, но и за позиционирането на континента като все по-влиятелен глобален играч. Бразилия и Мексико водят класацията по отношение на стойността на марката, което отразява тяхната динамика в региона.

Влиянието на водещите латиноамерикански марки се простира далеч отвъд техните граници, укрепвайки търговията, стимулирайки иновациите и засилвайки културното влияние в Северна и Южна Америка и отвъд нея. Чрез инвестиране в развитието на марки, компаниите в региона могат да повишат конкурентоспособността, да привлекат глобални инвестиции и да допринесат по-значително за дългосрочната икономическа устойчивост.

Corona запазва титлата си на най-ценната марка в Латинска Америка за шеста поредна година, според последната класация на Brand Finance Latin America 100 2025. Годишната класация на Brand Finance, водещата световна консултантска компания за оценка на марки, класира и оценява 100-те най-ценни и най-силни марки в региона.

Corona (с 29% увеличение на стойността на марката до 13,4 милиарда долара) продължава да води не само на местно, но и на световно ниво като най-ценната марка бира в света. Силното ѝ представяне на международните пазари, особено в EMEA и Латинска Америка, стимулира растежа на марката.

Itaú остава втората най-ценна марка в Латинска Америка, със стойност на марката, която се е увеличила с 3% до 8,6 милиарда долара. Банката продължава да води благодарение на финансовата си сила, дигиталните си иновации и нарастващите си показатели за устойчивост. Проучването на Brand Finance показва забележителни подобрения в репутацията, препоръките и приемането на цените на Itaú.

Modelo Especial се изкачва с едно място до трето място, с 34% увеличение на стойността на марката, достигайки 7,1 милиарда долара. Утвърдена като най-продаваната бира в САЩ, марката продължава да набира скорост както в масовия, така и в премиум сегмента. Растежът ѝ се дължи на стратегическия маркетинг, силната дистрибуция в САЩ и разширяването на продуктовото ѝ портфолио.

Banco do Brasil (спад от 4% до 5,2 милиарда долара) и MercadoLibre в Аржентина (ръст от 3% до 4,7 милиарда долара) допълват челната петица, съответно на четвърто и пето място.

Nubank е най-силната марка в региона, с индекс на силата на марката (BSI) от 95,3 от 100. Според проучване на Brand Finance, марката се радва на висока познатост, силно обмисляне и постоянно положителни оценки за препоръки.

Nubank е и най-бързо развиващата се марка в Латинска Америка, след впечатляващото увеличение от 195% на стойността на марката, достигайки 4 милиарда долара. Дигитално фокусираната банка влезе в топ 10 за първи път, изкачвайки се с 34 места до осмо място. Бързият възход на марката отразява нейния продължаващ финансов успех и нарастващо пазарно присъствие: Nubank почти удвои нетните си приходи през 2024 г. и сега обслужва над 100 милиона клиенти в Бразилия, представляващи повече от половината от възрастното население. 

Бразилия е водещата страна по отношение на представителство в класацията Brand Finance Latin America 100, с включени 41 марки, които заедно представляват 38% от общата стойност на марките в региона. Мексико я следва плътно с 29 марки, допринасящи с 37% от общата стойност на марките. Въпреки че са представени само осем марки, Бермудските острови се нареждат на трето място по дял на стойността на марките, допринасяйки с 9% от общата сума. 

Банковият сектор е най-ценният в Латинска Америка, представляващ 24% от общата стойност на марките с 19 марки. Марките бира следват на второ място, допринасяйки с 16% от общата стойност на марките, въпреки че в класацията има само седем марки. Секторът на търговията на дребно се нарежда на трето място по сектори, представляващ 13% от общата стойност на марките, с 14 марки, включени в класацията. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Данъчен проблем: Шефът на Ferrari ще полага една година общественополезен труд
Имение с отстъпка: Свалят 25 млн. долара от цената на бившия дом на Рики Мартин
Световните петролни компании съкращават работни места поради ниските цени на "черното злато"
Добрите екипи са по-важни от добрите идеи
На днешната дата, 10 септември. Рождениците днес
"Хитачи" открива нов завод за железопътни вагони на стойност 100 милиона долара близо до Вашингтон
Митниците продават на търг 87 килограма златни и сребърни бижута, кюлчета и монети, задържани на ГКПП "Капитан Андреево"
Цитат на деня