Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Corona е най-ценната марка в Латинска Америка за шеста поредна година

Силните марки в Латинска Америка играят жизненоважна роля не само за стимулиране на регионалния икономически растеж, но и за позиционирането на континента като все по-влиятелен глобален играч. Бразилия и Мексико водят класацията по отношение на стойността на марката, което отразява тяхната динамика в региона.
Влиянието на водещите латиноамерикански марки се простира далеч отвъд техните граници, укрепвайки търговията, стимулирайки иновациите и засилвайки културното влияние в Северна и Южна Америка и отвъд нея. Чрез инвестиране в развитието на марки, компаниите в региона могат да повишат конкурентоспособността, да привлекат глобални инвестиции и да допринесат по-значително за дългосрочната икономическа устойчивост.
Corona запазва титлата си на най-ценната марка в Латинска Америка за шеста поредна година, според последната класация на Brand Finance Latin America 100 2025. Годишната класация на Brand Finance, водещата световна консултантска компания за оценка на марки, класира и оценява 100-те най-ценни и най-силни марки в региона.
Corona (с 29% увеличение на стойността на марката до 13,4 милиарда долара) продължава да води не само на местно, но и на световно ниво като най-ценната марка бира в света. Силното ѝ представяне на международните пазари, особено в EMEA и Латинска Америка, стимулира растежа на марката.
Itaú остава втората най-ценна марка в Латинска Америка, със стойност на марката, която се е увеличила с 3% до 8,6 милиарда долара. Банката продължава да води благодарение на финансовата си сила, дигиталните си иновации и нарастващите си показатели за устойчивост. Проучването на Brand Finance показва забележителни подобрения в репутацията, препоръките и приемането на цените на Itaú.
Modelo Especial се изкачва с едно място до трето място, с 34% увеличение на стойността на марката, достигайки 7,1 милиарда долара. Утвърдена като най-продаваната бира в САЩ, марката продължава да набира скорост както в масовия, така и в премиум сегмента. Растежът ѝ се дължи на стратегическия маркетинг, силната дистрибуция в САЩ и разширяването на продуктовото ѝ портфолио.
Banco do Brasil (спад от 4% до 5,2 милиарда долара) и MercadoLibre в Аржентина (ръст от 3% до 4,7 милиарда долара) допълват челната петица, съответно на четвърто и пето място.
Nubank е най-силната марка в региона, с индекс на силата на марката (BSI) от 95,3 от 100. Според проучване на Brand Finance, марката се радва на висока познатост, силно обмисляне и постоянно положителни оценки за препоръки.
Nubank е и най-бързо развиващата се марка в Латинска Америка, след впечатляващото увеличение от 195% на стойността на марката, достигайки 4 милиарда долара. Дигитално фокусираната банка влезе в топ 10 за първи път, изкачвайки се с 34 места до осмо място. Бързият възход на марката отразява нейния продължаващ финансов успех и нарастващо пазарно присъствие: Nubank почти удвои нетните си приходи през 2024 г. и сега обслужва над 100 милиона клиенти в Бразилия, представляващи повече от половината от възрастното население.
Бразилия е водещата страна по отношение на представителство в класацията Brand Finance Latin America 100, с включени 41 марки, които заедно представляват 38% от общата стойност на марките в региона. Мексико я следва плътно с 29 марки, допринасящи с 37% от общата стойност на марките. Въпреки че са представени само осем марки, Бермудските острови се нареждат на трето място по дял на стойността на марките, допринасяйки с 9% от общата сума.
Банковият сектор е най-ценният в Латинска Америка, представляващ 24% от общата стойност на марките с 19 марки. Марките бира следват на второ място, допринасяйки с 16% от общата стойност на марките, въпреки че в класацията има само седем марки. Секторът на търговията на дребно се нарежда на трето място по сектори, представляващ 13% от общата стойност на марките, с 14 марки, включени в класацията.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.