Фидел Кастро изненадан, че още е жив

Фидел Кастро изненадан, че още е жив

Бившият кубински лидер Фидел Кастро заяви, че е изненадан, че още е жив, след като предаде властта на по-малкия си брат Раул през 2006 г., очаквайки да се спомине скоро. Той се оттегли, след като бе диагностициран с фатална болест на стомаха.

В статия, публикувана по повод 87-мия му рожден ден, Кастро коментира, че не е очаквал да живее толкова дълго. "Не си представях, че животът ми ще продължи още седем години", признава бившият ръководител на Куба, който я оглавяваше от времето на кубинската революция през 1959 г. до 2006 г. Въпреки че се оттегли преди седем години, Кастро формално напусна поста на президент и главнокомандващ на армията през февруари 2008 г.

Дългата статия под негово авторство бе публикувана в официалния държавен вестник на Куба Granma. В нея той разкрива още, че островната държава е получавала оръжия от Северна Корея в ранните 80 години на 20. век, изпратени по заповед на бившия държавен вожд на тоталитарния режим Ким Чен Ир.

Севернокорейската доставка е била получена, след като съветският лидер Юрий Андропов предупредил, че СССР вече не е в състояние да защитава комунистическия остров.

"Той ни каза, че ако САЩ ни атакуват, ще трябва да се борим сами", пише Кастро. По-късно Съюзът подновява ангажимента си да снабдява с оръжие Куба, но страната решава да събере въоръжение от "други приятели" и да снабди с такова "един милион кубински бойци".

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?