Япония обсъжда глобалната сигурност

Япония обсъжда глобалната сигурност

Ръководителят на японската дипломация Йошимаса Хаяши обсъди днес глобалната сигурност и присъствието на Китай в Тихия океан с лидера на Соломоновите острови, като стана първият японски външен министър, посещаващ островната държава, предаде Ройтерс.

Хаяши каза, че страната му "следи развитието" на пакта за сигурност, който Соломоновите острови подписаха с Китай миналата година, и обсъди с премиера Манасе Согаваре настоящата глобална среда за сигурност, се посочва в изявление на японското външно министерство, пише БТА. Посещението се състои година след като пактът за сигурност между Китай и Соломоновите острови предизвика безпокойство в САЩ и Австралия от амбициите на Китай да разшири влиянието си в региона.

Япония заяви готовност да предостави помощ в областта на морската сигурност, тъй като се стреми към партньорства с тихоокеанските островни държави за насърчаване на регионалния мир и стабилност чрез своята стратегия за свободен и открит Индо-тихоокеански регион, посочи министерството.

Хаяши е потърсил също разбиране във връзка с плана на Япония да изхвърли в океана 1 милион тона обеззаразена вода от авариралата ядрена централа "Фукушима-1". Той е връчи на Согаваре писмо от японския министър-председател Фумио Кишида по въпроса.

Според министерското изявление Согаваре е изразил надежда Япония да гарантира безопасно изпускане на водата и да прояви откритост по отношение на процеса.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?