Бизнес БРОЙ /// Мениджър 04/25
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4
Лов на вещици в автомобилната индустрия
Защо вносът на евтини китайски електромобили е преувеличена заплаха за Европа
Лов на вещици в автомобилната индустрия

Защо вносът на евтини китайски електромобили е преувеличена заплаха за Европа


От няколко години в Европа се говори за предстоящата вълна от евтини, произведени от китайски марки, електромобили, която ще застраши доминацията и благосъстоянието на местните концерни. Все още тази вълна не ни залива. Анализатори, икономисти и политици продължават да говорят за нея в бъдеще време, като за отложен процес, донякъде заради от въведените от ЕК наказателни мита върху вноса на изградени в Китай електрически превозни средства.
Интересно е да се разгледа
еволюцията на произведените в Китай електромобили,
които достигат до европейския пазар. Ако през 2019 г. единственото присъствие в региона е на британската MG – закупена през 2007 г. от китайската SAIC Motor, година след това в електромобилния пазар се включват шведската Polestar, американската Tesla и румънската Dacia. Всички тези компании транспортират изградени в Китай електромобили за европейския пазар. През 2021 г. към китайския внос за Европа се включва и германската BMW, а делът на китайски марки на електромобили достига 5%. Този дял не изглежда толкова страшен, колкото прогнозите на различните консултантски фирми. Например през 2023 г. Transport&Environment посочва, че делът на китайските електромобилни марки в Европа ще достигне 11%, а през 2025 ...
Достигнахте максималния брой безплатни статии!
Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
|
Ключови думи
автомобилен сектор
електромобили
китайски електромобили
електрическа мобилност
мита